Lön för mödan!



Efter att jag skickade iväg Replacing Angel till agenter tänkte jag
aldrig mera skriva
i alla fall inte på väldigt länge
men jag kunde inte låta bli ...
En kväll plockade jag upp dagboken/anteckningsboken
och skrev om en låntagare på bibblan:
en kvinna med grått hår i flätor
som har Jimi Hendrix's "Foxy Lady" som rington på mobilen.

"Foxy Lady" blev titeln på en novell som jag skickade till
"Are you sitting comfortably?" som är en ny tillställning
där noveller väljs ut för att bli upplästa av skådespelare
och idag fick jag beskedet:
min novell blev utvald och på onsdag får jag höra den live!

Jag är så glad, så glad. Precis den uppmuntran jag behövde för att fortsätta skriva noveller.
Det är nämligen det jag tänker syssla med ett tag
innan jag börjar på en ny roman ...
Jag behöver jobba med kortare texter och är trött på att skriva dikter.

Läs mer om mina funderingar om att ta en paus från poesikvällar
och istället gå på "novell-kvällar" eller "kort-prosa"-kvällar.


PS. den här helgen står inte bara krokusarna i blom i Brighton&Hove,
nu har även påskliljorna tittat fram! DS.

Kommentarer
Postat av: annalivet

Grattis, grattis käraste Loi. Vad skicklig du är. Och vad härligt med alla vårblomster. K R A M

2010-03-14 @ 18:49:06
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Daniel

Grattis!!! Buckethead brukar spela Foxy Lady live =)

2010-03-14 @ 21:22:59
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Lotus

WOW!

2010-03-15 @ 08:44:58
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0