Are you sitting comfortably?



Igår fick jag höra min novell "Foxy Lady" uppläst på litteratursalongen
"Are you sitting comfortably?" i The Basement, Brighton.
Skådespelaren Gareth Brierly gjorde en fin tolkning och publiken applåderade.
Det var märkligt att höra något som jag själv skrivit uppläst av någon annan
eftersom jag själv är van att stå på scen. Men det var en kul upplevelse,
nästan som om någon annan skrivit min text, men att jag kände igen den mycket väl ...

Hela konceptet "Are you sitting comfortably?" var som en show med gratis bakelser
och cocktails i tekannor. Man kunde också skriva sin mörkaste hemlighet på en lapp
och posta i en brevlåda. I slutet på kvällen läste en av värdinnorna upp hemligheterna
och den bästa vann ett pris ... Priset gick till en tjej som hade spytt i en kopp på Glastonbury
och sen sålt koppen med spyan till en förbipasserande för £1 ...

Och mer goda nyheter: en till av mina noveller, "Steal from the rich and give to the poor"
har blivit utvald för en annan litteraturafton i April: SPARKS. Men då ska jag läsa själv ...
pirrigt!
Inspirationen till den novellen fick jag förra året på bokmässan,
men jag skrev den pa Nya Zeeland.


Tack för alla peppande kommentarer till förra inlägget. Love you all!


Kommentarer
Postat av: sara

vad skoj med dessa litteraturaftnar!!! känns nästan mer givande än poesi... liksom att folk lyssnar mer, längre och mer uppmärksamt. vad kul att du redan har två noveller "inne".



fick mail från Londontjej jag träffade i Berlin. Hon tycker absolut jag ska komma ner! kanske maj...



love you!

2010-03-19 @ 07:52:52
Postat av: Lotus

Fan Lou: Vad KUL! Och så SYND att man inte bara kan slinka förbi och kolla in. Håller på att avrunda brevet för övrigt och sänder på måndag!



2010-03-21 @ 11:01:03
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0