Det är en flicka!


I det här rummet började jag föda Replacing Angel.
Huvudet kom först och sen kroppen. Det är en flicka!
Men benen och fötterna är fortfarande kvar.
Jag måste föda fram dem hemma.

(Jag lyckades skriva om varenda scen där the Man finns med och det kändes som att jag verkligen lärde känna honom. Tack alla som lämnade tips! Han har mer dragningskraft nu. Jag kapade även en del av början för att skapa mer spänning. Kanske att jag till och med ska börja med ett brev från Natalie till Angel. Precis som Amanda började med ett brev till Kim. Jag märker att jag drar mig till samma teman ... Det enda som jag har kvar egentligen är slutet. Det måste slipas till lite mer och jag måste undersöka en del grejer.)

Jag hoppas att föda fram benen och fötterna innan slutet på den här månaden.
Sen ska jag börja jobba med synopsis och följebrev som jag ska skicka ut till agenter.
Så om jag är dålig på att svara på mail och mess så vet ni varför ...

Jag kan verkligen rekomendera att åka iväg om man behöver jobba intensivt med ett projekt. Om man inte har råd med ett retreat kanske man har en snäll släkting eller kompis som kan låna ut en lägenhet eller en stuga eller ett rum där man får vara i fred. När min farmor levde brukade jag ju åka till henne och skriva och ända sen hon dog för två år sen har jag saknat det lugnet jag kände när jag var där. Jag kom nära det lugnet i Linfgfield.

Jag hade min mobil avstängd i fem dagar. Jag använde inte internet på fem dagar. (Från kvällen innan jag åkte till kvällen efter jag kom hem.) Kan också rekomenderas. Det är fascinerande hur mycket av ens tankar tas upp vad saker man läst på Facebook och hur man konstant håller på och funderar på vad man ska svara på ett mess och meddelande. Visst är det fint med kommunikation, men ibland behövs en paus och nu ska jag försöka att ha min telefon avstängd mer ofta och bara kolla internet en gång om dagen. Max. Internet är precis som alkohol. Man måste kunna hantera det. Det är så lätt att man tar ett glas för mycket. Att man kollar sin mail för många gånger osv.

En annan grej som gjorde att jag kände mig så lugn och rofylld var att de som äger retreat-huset är Kväkare - ett  samfund som värderar tystnad. Två gåner om dagen hade de "tyst samling" då man bara satt tillsammans i en kvart och mediterade eller samlade sina tankar. Det är något jag ska försöka göra hemma också. Att bara sitta i tystnad. Att inte alltid behöva skriva eller läsa eller lyssna på musik.

Anonym: dagen skrivtips: skapa tystnad omkring och lyssna till dina tankar :=). Sitt i stilla tystnad i en kvart och efteråt ägna en kvart åt att skriva ner de tankar du kommer ihåg. Kanske att det leder någonstans. Jag ska försöka återkomma med mer konkreta och bättre skrivtips på bloggen framöver.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset Louise!

Håller med dig, de flesta gånger jag kommer fram till bra ideér till min egna bok är konstigt nog i duschen där det bara är jag, mina tankar och vattnet...hehe

2010-01-23 @ 10:13:24
Postat av: sara

spännande! spännande! <3 <3 <3 <3 <3 <3

2010-01-24 @ 10:18:27
Postat av: Lotus

OOOH roligt!

2010-01-24 @ 10:43:20
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Angelica G

Yinyoga är en väldigt bra grej också. Apropå tystnad och stillhet.

2010-03-15 @ 02:58:15
URL: http://djungelsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0