Hoppet är det sista vi spolar ...



Jag hade förlorat hoppet.
Nio refuseringar från förlag/agenter.

Så fikar jag med Kay. (framgångsrik novellförfattarinna i England)
Som är något av en mentor för mig.
Hon säger att hon hade
36
refuseringar
innan hon fick en agent.

Så det är bara att fortsätta skicka in ...

Och ikväll har jag skickat iväg 5 noveller (skrivna tidigare i år) till 5 olika tävlingar/tidningar.

Alla författare måste uppföra sig och skicka iväg manus då och då. Oftare än då och då.
En dag kommer det smälla till.
Men det lönar sig INTE att gråta efter 9 motgångar.
Inte efter 36 heller.

" ... I've been draggin' my heels
With a bitch called hope ..." - Guns N'Roses, Garden of Eden

We need that bitch called hope.


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kan ju berätta för dig att DU HAR TEXTEN. Därför kommer du få din dotter publicerad. Så är det bara. Det släpper. Och ta verkligen till dig orden från din mentor. Refuseringar har (i ditt fall iaf) inget att göra med texten. Snarare puckade mottagare eller stressade sådana.

2010-08-27 @ 13:46:39
Postat av: Sandra L

Jag hoppas och tror på dig och din passion och talang och ditt driv. Fortsätt, fortsätt, fortsätt. Bearbeta alla kontakter och sök nya vägar, fortsätt att rita din egen karriärkarta och skin som den stjärna du är!!!!!!!!!!!!!

2010-08-28 @ 10:02:17
Postat av: anna

you go girl! ge inte upp!

2010-08-28 @ 23:00:28
URL: http://www.wearekingstreet.com/och/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0