At the Edge of the Sea Festival



Igår var jag rockstjärna på riktigt.
Jag var "förband" till Cinerama på At the Edge of the Sea Festival i Brighton.

Tidigare i år utlystes en tävling där man fick i uppdrag att skriva en novell inspirerad av någon av The Wedding Presents sånger. Jag valde låten "I'm from further North than you" och skrev om en romans mellan en skotte och en svenska. (Han tror att hon kommer söderifrån men har fel.) De vinnande bidragen kommer även att publiceras i en antologi som kommer att finnas till försäljning på The Wedding Presents spelningar.

Wedding Present var alltså huvudbandet men jag diggade även the Ukrainians. Jag var inte beredd på att det var jag som öppnade hela festivalen ... Bara 10 minuter efter att jag anlände. Men det var bara att gå upp på scen och göra sitt bästa. Även om publiken var där för att lyssna på rockmusik verkade det som de uppsakttade novelluppläsningarna. (4 totalt vid olika tidpunkter)

Det var också coolt att få backstage pass, gratis öl och slippa toalettköer ... Men efter min uppläsning var jag svimfärdig och var tvungen att gå och sätta mig på stranden. Alltså jag var inte färdig att svimmai i havet, men färdig att falla ihop! Som om nervositeten kom först efteråt ...

Nästa vecka står jag på scen i Småland:

*Tisdag 7 sep, kl 19.00 på Nässjö Stadsbibliotek, gratis, alla välkomna
*Onsdag 8 sep, kl 20.00 på Nya Ungdomsgården, Nässjö, gratis, tjejkväll
*Fredag 10 sep, kl 10.30 på Holavedsgymnasiet Tranås, åk1

Kommentarer
Postat av: Sara

jösses vad spä'nnqande! you live the författar-life :o) å snart är du här!!!!!!!!!!!!!!

2010-08-30 @ 08:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0