Debut på novell-scenen



En till dröm
en till dröm som blivit till ett mål
som blivit till en verklighet:
igår läste jag för första gången upp en novell på scen.

SPARKS är en novell-kväll i Brighton där omkring 10 kortnoveller blir utvalda
och upplästa antingen av författaren själv eller av värdinnan Jo Mortimer.
En fotograf får också uppdraget att producera en bild som ska passa med innehållet i novellen.
Min novell heter STEAL FROM THE RICH AND GIVE TO THE POOR
och jag var livrädd att jag skulle vara tvungen att läsa framför en bild av en bröstvårta, eftersom novellen delvis handlar om en B-kändis som förlorar en bröstvårta pga en full plastkirurg ... Men som tur var valde hon en annan scen: en tjej som skriver på ett café.

Men det som var mest läskigt var att läsa på engelska. Det är en sak att framföra poesi som jag är van vid för då lär jag mig alla dikter utantill och känner mig mer fri. Det blir helt annorlunda att läsa en text på nästan 1000 ord ... Jag är så rädd att uttala ord fel eller att folk ska hänga upp sig på min accent, men efteråt fick jag många positiva kommentarer så det kändes bra.

***

Idag fick jag både bra och dåliga nyheter. Min novell LOVERS OF THE PLANET blev inte utvald för uppläsning på Short Fuse (en annan novellkväll i Brighton), men det var jättenära. De gillade storyn, men var tvungen att välja bort den eftersom de måste sätta ihop ett program där de blandar korta och långa noveller och min novell var åt det långa hållet och de hade redan valt ut ett par långa ... Så jag är jätteglad i alla fall!

***

"Storasyster" Johanna hälsade på över påskhelgen och vi hade några underbara dagar med häng i stan på cafeer gallerier och pubar. Nu i helgen kommer min familj och hälsar på. Det känns som om jag själv är på semester och har svårt att koncentrera mig på att skriva ... Måste återhämta mig från ett besök innan det är dags för nästa typ! Och jag väntar fortfarande på Replacing Angels öde ...

Kommentarer
Postat av: Lotus

Det är verkligen med glädje jag vet att jag ska bli en av de där svenska besökarna framåt augusti.

2010-04-10 @ 18:43:34
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: svinto

tjo! vad spännande och vad mycket som händer! tror det är bra att du har lite annat för dig nu. skoj med novelluppläsningen! skriver ett brev istället, tack för ditt! (festen blev fantastisk igår)

2010-04-11 @ 14:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0