När drömmar blir verklighet



Våren 2006 gick jag igenom självstudiekursen The Artist's Way (Öka din kreativitet).
En av uppgifterna var att föreställa sig sin dröm och sen göra ett collage av den drömmen.
Då hade jag ännu inte skickat in PIHMA-manuset till förlag.
Drömmen jag hade då var att gå in i Pocketshop på Stockholm Central och se min egen bok på hyllan.
Dessutom skulle jag ha på mig en backpackerryggsäck, bära på en laptop och vara på väg tillbaka från ett stort äventyr ... (Då visste jag inte att jag skulle åka till Thailand i 5 månader och ägde inte ens en laptop!)



Hösten 2009 (för exakt en vecka sen) gick jag in på Pocketshop på Stockholm Central och såg min bok på hyllan ... Jag hade på mig backpackerryggsäck och bar på min laptop ... På väg "hem" från en lyckad sommar i England (och innan dess min resa till Nya Zeeland).

Det var en magisk upplevelse. Jag blev tårögd och kallsvettig. Jag gick rakt in i den bilden jag hade föreställt mig för tre år sen ...

När jag berättade detta för min familj skrattade de och sa varför är du så konstig typ. För mig är detta ett bevis på hur våra tankar styr våra liv. Eller attraktionslagen. Att det man fokuserar på får man mer av. För att drömmar ska gå i uppfyllelse måste man först och främst tro på att de kan gå i uppfyllelse ... Och man måste göra lika mycket mentalt arbete som RIKTIGT arbete ... (Nu säger jag inte att det funkar så här för alla, en del har tur och bara halkar in på ett bananskal, men bakom de flesta framgångsrika människor ligger år av hårt arbete. Måde mentalt och fysiskt. Tänk bara på alla idrottsmän, de tränar inte bara fysiskt ...)

Kommentarer
Postat av: Svinto.River

det måste vara den största känslan nåågonsin! grattiiiiis. du är bäst!!!

2009-09-19 @ 00:17:41
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Christin

För det första - grattis. Och Wow. För det andra, ja, det fungerar! Har en massa drömmar från förr som nu är min verklighet. Allt går, fast kanske inte så som man har tänkt sig. Det är därför man missa vissa tidigare drömmar.

Jag ska genast göra mig ett dreamboard!

Har liksom fastnat i en negativ spiral där jag försöker och försöker, och liksom tappar tron. Så, dags att "leka" igen :)

2009-09-19 @ 10:11:39
URL: http://christinljungqvists.wordpress.com/
Postat av: Vida

Underbart! Måste varit sååå magiskt! Hittade hit från författarcoachens blogg och kunde inte hålla mig från att kommentera..

2009-09-19 @ 10:25:18
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Bill Persson

Då får man gratulera att du blivit med bok.

2009-09-19 @ 22:09:21
URL: http://boksidan.just.nu
Postat av: razaha

Grattis till din framgång.

Om någon i mitt fall för 2 år sedan sagt att jag år 2009 skulle ge ut min bok hade jag nog bara skrattat ut dem, men faktum är att på dessa år som varit har jag utvecklats från vanlig hemmavarande morsa till författare och krönikör. I dagsläget har min bok lämnats in till tryckeriet, jag har hittat sajter som vill sälja den, och nästa bok är redan på väg. Därtill har jag hittat min nya karriär.

Känslan av att ge ut det man plitat ihop under nattens mörker är enorm, och kan nästan jämföras med att få barn. Om igen stort grattis, och lycka till i framtiden.

2009-09-20 @ 07:16:48
URL: http://novellbloggen-razaha.blogspot.com
Postat av: Melisa Johnsson

Hej!



Du var ju på Holaveden för ett tag sen (Tranås) och hade ett föredrag om identitet. Och gud vad jag tyckte om det. Du inspirerade mig på något sätt och nu har jag precis beställt din bok. Så den kommer inom några dagar och då kommer jag väl bosätta mig i någon skön fåtölj och läsa. Tack för ett bra föredrag och tack även för en bok som jag tror kommer inspirera mig.

MVH Melisa.

2009-09-20 @ 17:01:21
URL: http://mellemelle.blogg.se/
Postat av: Lotus

Du är verkligen bäst!! Grattis till den fantastiska upplevelsen!!



Jag sitter med första skelettdelen i Pppprojektet... Jisses vad läskigt det är!! Kanske vill du läsa så småningom?

2009-09-21 @ 08:10:29
Postat av: Emmmmy

Oh..my vad bra din bok var.

Tror jag läste om varje sida minst två gånger. Sen såg jag även att du hade en blogg i slutet av boken och klickade mig till slut fram hit. Jag ska lugnt låna ut den till en av mina närmaste vänner, för som det ser ut nu suktar hon efter den för att jag har tjatat sönder på henne hur bra den var, haha. Det som var så läskigt var att boken precis beskrev livet i dag, tonårsperioden i pricka. GAH, vad långt jag skrev. Men aja, du får ha det bäst.

2009-09-21 @ 21:53:16
URL: http://hallonregnet.blogg.se/
Postat av: Annalivet

You are the greatest! Så coolt! KRAM

2009-09-28 @ 12:44:59
Postat av: Christina

Tack! Äntligen någon annan som berättar om sin visualisering. Det är ju såååå coolt att det faktiskt funkar! Vill också passa på å tacka för din bok. Jag gillar den starkt!

2009-10-15 @ 16:52:30
URL: http://christinasharmoni.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0