Tråkigt fram till sidan 66 ...

Jag har lufsat nu i ett par veckor ...
lufsat runt i Natalies värld
vilket betyder att jag har skrivit utan att skriva ...
alltså att det mest har pågått saker i mitt huvud
vilket är fantastiskt
att karaktärerna är så levande
att man kan tänka på dem ...

Som jag nämnt tidigare är det ju mest handlingen jag har problem med
vad det gäller Replacing Angel
Men bara genom att tänka och skriva ner mina tankar
och göra en del mind-mind maps och sånt
känns det som jag har en tydligare riktning nu ...

Igår läste jag igenom hela manuset (andra versionen)
(171 sidor, Arial, 12 pt, enkelt radavstånd, 83 661 ord)
Jag märkte att det var oerhört tråkigt och utan drivkraft fram till sidan 66
sen började det hända grejer ...

Det är alltså början jag måste arbeta mest med.
Mitten och slutet som jag arbetade med på Nya Zeeland är mycket bättre
trots att jag då levde i ett kaos på vandrarhem utan något privatliv ...
Början som jag arbetade med i Nässjö i september är kass.

Hoppas att jag kan bearbeta början trots att jag är i Nässjö igen.
Jag vill verkligen komma igång, börja med tredje versionen INNAN
jag flyttar tillbaka till Brighton igen ...

Men jag vill inte börja utan en tydlig riktning.

Några tips på hur man kan göra början av en bok riktigt bra och spännade
som gör att folk vill läsa vidare???

Kommentarer
Postat av: Svinto. River.

Ingen anledning att ta till sådana kraftgrepp som "kass" !!! för rövelen.



Jag tror det kan räcka med små knep för att få upp tempot i inledande delen.



Mitt enda tips för ögonblicket (uppe i Willy nu) är att: VEM HAR SAGT ATT ROMANEN BÖRJAR DÄR DEN BÖRJAR NU.

2009-05-06 @ 17:21:01
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Mirry

Anmäl din snygga blogg till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning!



www.arntyochmirry.se

2009-05-07 @ 18:59:23
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: Svinto. River. Σας σχίζω κάτω

suuuuuuuuuuuuuuuuck

2009-05-08 @ 02:35:03
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Det är ju så att man skriver sig in i en bok, så det är inte så konstigt att den tar sig. Men jag har inga tips. Jag tror att du har dem själv. Det kommer ska du se. Du är bara bäst. KRAM

2009-05-08 @ 21:49:48
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0