Jag har inget att skriva om ...

I flera dagar, nästan en vecka har jag levt i tron
att jag inte har något att skriva om längre
Att min inspiration är borta, att jag inte ens känner för att skriva

Natalie vilar tills jag fått den kritik jag behöver
Novellerna behöver ligga till sig
Dikterna behöver en publik för att bli klara

Men ...

Idag tog jag Polly (a.k.a. min laptop) på utflykt
från mitt delade rum till altanen
Lusten kom tillbaka så sakteliga

Jag öppnade ett nytt Word-dokument
och skrev
"Jag har inget att skriva om ...
jag vet inte vad jag ska skriva" o.s.v. o.s.v.
Efter 1,5 timma höll jag fortfarande på att skriva
Mycket reflektioner kring mitt eget liv
skrivet i tredje person
men också en del snygga iaktaggelser
och meningar som kanske kan användas i dikter ...

Så ett tips mot skrivkramp:
skriv "jag har inget att skriva om ..."
och se vad som händer ...
(Det är inte ens mitt tips from början.
Kommer säkert från någon smart snubba
som Julia Cameron eller Natalie Goldberg.)

Kommentarer
Postat av: annalivet

Jo, visst är det ett toppentips! Jag praktiserar det också emellanåt, men nu var det ett tag sen.

2009-03-23 @ 19:14:41
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0