Fem fjortondelar (av Replacing Angel version3)

I två dagar har jag levt mitt ultimata liv:

*Skriva morgonsidor och äta frukost

*Jobba intensivt 3-4 timmar med skrivandet

*Gå långpromenad längs med havet

*Äta middag

*Umgås med flat mates/vänner/gå ut på kulturella grejer eller puben

De här två ultimata dagarna har resulterat i att jag blev klar med ännu en del av Replacing Angel. Känns bra. Nu befinner jag ju mig i samma miljö som romanen utspelas i, men jag undviker ändå att gå förbi lägenheten där Natalie och Angel bor. Dels för att jag har bott där själv och lätt blir nostalgisk. Dels för att saker och ting förändras, affärer lägger ner och startar upp. Träd fälls och nya planteras ... Jag gillar ju att beskriva exakt så som det verkligen är ... men jag nämner inte gatunamnet så det är lugnt.

Ikväll var jag på ett möte som hette MEET THE AGENTS. Ett möte där 4 olika agenter blev intervjuade och pratade om hur det går till att skaffa en agent och varför man behöver en. Agenten är alltså en mellanhand mellan författaren och förlaget. I England funkar det så att förlagen inte ens läser insända manus om de inte går genom en agent ... Publiken fick också ställa frågor. Jag frågade hur de ställde sig till översättningar. De sa att det var knepigt men att just svenska författare var i ropet! Jag lämnade även min egendesignade folder med info på engelska till två av agenterna. Den ena hade jeans och T-shirt, den andra kavaj. Vi får väl se om de hör av sig, bra att bygga ett kontaktnät i alla fall.

Jag får bo i mitt gamla rum hos min bibliotekspolare i Hove i en månad. Men jag har redan börjat kolla andra rum. Spännande, men tar mycket energi.Gäller ju att sälja sig själv där också om man verkligen hitttar ett ställe man gillar ... 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra jobbat! Coolt att svenska författare är i ropet. Bara att skörda, liksom! KJag håller på dig i alla lägen. Du rockar. See you!!!

2009-06-03 @ 01:08:51
Postat av: Lotus

Åh, spännande. Men vad märkliga de är med agent-delen. Inte för att den svenska förlagsvärlden är vettig den heller... Men, ja... Ska försöka forska vidare i den där uppsatsen. Skickar den när jag har den i mina klor!

2009-06-03 @ 07:58:48
Postat av: Svinto. River.

Härligt att du lever drömlivet nu!

Spännande också med mötet med agenterna.

Hoppas de har vett i skallen. Var det många där?

2009-06-04 @ 04:26:50
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0