Fem sjundedelar

Inte helt oväntat har hon spenderat mer timmar på att skriva än att söka jobb ...

Det är som om jag verkligen kommer igång och skriva
för att bevisa för mig själv att det är det jag vill göra
att om skrivandet flyter
så flyter allt annat också ...

Sen jag kom till Wellington har jag arbetat minst 1 timma varje dag
med omskrivningen av mitt romanprojekt Natalie.

Igår hade jag en eftermiddag helt för mig själv på mitt rum
och jag kom verkligen in i storyn
Jag var där, kände alla känslor, kände alla dofter
och våndades med Natalie
Satt framför datorn från kl 14 till 18.30 ....
Fast jag tog ett tea break och vilade lite vid 4-tiden ...

Åh vad jag älskar när tiden försvinner!
Jag var tvungen att ordna till det för Natalie ...
i alla fall göra kaoset mer organiserat ...
Jag var så ivrig att jag blev klar med omskrivningen av del 5 (av 7)!!!

Hurra, hurra! Nästa skrivpass ska jag läsa igenom del 5 och putsa lite ...
innan det är dags att bearbeta del 6.

Kommentarer
Postat av: annalivet

Det känns så konstigt att inte ha någon inblick i "Natalie-projektet." Pihma följde jag från första början. Men samtidigt är det ju spännande också. Om du vill får du förstås gärna skicka mig en liten teaser... KRAM

2009-01-21 @ 18:10:01
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0