Skrivdagbok från Mars 2005

WRITING DIARY.

March 2005

M28 Feb
Jobbade med dikter på bussen till Coldean
Tittade igenom kritik kap 6-8 på lunchen       
Gick på Eclipse Writing Group, fick bra kritik för Actress

Tu 1 March
 En halvtimmas spontant skrivande på morgonen       
Omskrivning kap 6-8 complete       
E-mailade "Designer baby" till Eclipse- Bernie       
Gjorde intervju med Jackie + skev ner den

W 2
Tog itu med kritik kap 9-11, Omskrivning kap 9-11 complete      

Th 3
En halvtimmas sponant skrivande på morgonen       
Spenderade 3,5 på att skriva kap 12-14       
Möte om intervjun.

F 4     
Anteckningar Amanda på morgonen       
Läste igenom utkastet 12-14 på bussen och lunchen
Föreläsning på biblioteket, om bl a slut. Hur de slutar när karaktären kan genom gå möjlig förändring eller när man är utmattad. Också titel och hur mycket förläggaren lägger sig i.
Spånade kap 15 (sista kapitlet?) Antecknade Amanda (kände mig kluven- skriva eller gå till Mike&Kristen, gick till slut)    

Sa 5
Bearbetade 12-14 i över 3 timmar   

Su 6
Fortsatte bearbeta 12-14, e-mailade till Anna&Gisela       
Started to put together English poems   

____________________________________________________________________________
Från och till har jag skrivit skrivdagbok där jag rapporterar allt jag gör i skrivväg.
Veckan ovan kommer från 2005, veckan då jag blev klar med första ukastet av
Punkindustriell hårdrockare med attityd.  (se "F 4" alltså fredagen 4 mars. Där jag skrev "spånade kap 15 (sista kapitlet?)" yes det blev sista kapitlet. Nämligen brevet till Kim. Jag minns den kvällen mycket väl. Jag kände mig halvklar med kapitlet/brevet och visste inte om jag skulle gå över till mina kompisar. Men jag gick till slut och firade att jag kommit så långt som jag kommit.

Till min lättnad säger dagboken att det dröjde ända till den 24 maj samma år innan jag började med andra utkastet. Tiden däremellan ägnade jag åt att tänka, anteckna, skissa och skriva noveller om karaktärerna m.m. Läste även vissa böcker i research-syfte. Det märks också i dagboken att jag höll på mer med poesi medan romanen vilade.

Nu har jag ju kommit till slutet av mitt Natalie-projekt ... så det är en stor hjälp att se hur jag jobbade med förra boken! Idag har jag börjat skriva en synopsis, d.v.s. en sammanfattning av boken för att se vad det är jag egentligen har skrivit.

Kommentarer
Postat av: annalivet

det är både svindlande och stort att se tillbaka på situationer i livet. har du tänkt på att man emellanåt gör om historierna i sitt huvud, och blir både överraskad och förvånad när man läser vad man skrev då det begav sig?

kramkram

2008-05-26 @ 20:17:27
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: skånepetra

Hurra för dig och ditt skrivande! Lånade din fantastiska bok igår och har idag gjort reklam för den på min blogg. Har inte läst så långt än, men bara älskar början. Du e skicklig!

2008-05-27 @ 20:12:49
Postat av: Linnea

Åh, vad spännande!! Att känna att man kommit till slutet (även om redigering m m tar ett år eller mer)...det måste vara stort, så stort att det susar i huvudet och blodet rusar i kroppen!! =)

Lycka till med Natalie!!

2008-05-29 @ 14:57:46
URL: http://llowejko.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0