Gräsmattan blev en scen

image144

Poesifestival i Queens Park, Kemp Town, Brighton

Det var inte bara solen som uteblev
the sound system pajade (vad heter sound system på svenska ???)
så det fick bli akustiskt utan mikrofon

Förutom mig själv (Lou Ice) var det 9 andra poeter
som gjorde gräsmattan till en scen
och festivalen blev av trots allt

Det fann även en "poesi-bordell"
där man kunde gå in i ett tält
och få en privat poesiuppläsning

I samma park
firade jag och Svinto midsommar
för fem (!) år sen.


Efter över 100 000 ord på mitt nya romanprojekt känner jag inte för att skriva mer
nu är jag inne i en scenfas igen, eller en slags poesifas
behovet av att kunna avsluta, behovet av att synas
fast det känns som om jag har tagit en paus
innan pausen har börjat
jag måste polera andra halvan av romanprojektet
innan jag tar paus, innan jag börjar om igen.

(en annan inre röst säger: take it easy, baby! lev ditt liv. skit i allt. typ.)

Kommentarer
Postat av: Svinto!

ååååh vad härligt!!! vilken fin bild!

visst var det en fin midsommarstång vi byggde? å jag sprang med phils smarta hund!

2008-05-18 @ 03:08:41
Postat av: lotus

Jag tror desvärre att man faktiskt använder sound system rakt av från engelskan...

2008-05-18 @ 16:13:38
Postat av: Lotus

Hörde att du blivit hälsad på av min syssling =)

2008-05-20 @ 20:01:54
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Åh vad underbart härligt det ser ut! Hurra för poesifestivaler! Jag blev så glad av att läsa det här inlägget. Sitter fast på jobbet och känner mig som en trist kontorsråtta, men det sprakar till av färgexplosioner inuti hjärtat av ditt inlägg.

2008-05-21 @ 10:33:49
URL: http://www.sandralang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0