Sunday morning ...

Jag hade en tradition en gång i tiden
att ligga kvar i sängen på söndagarna
i mitt dåvarande blåa rum i källarlägenheten
och lyssna på Velvet Undergrounds Sunday Morning
och bli fylld av skön lat livsglädje
plocka upp ett anteckningsblock
komma nån vart med en text

Idag är ingen sån söndag
idag är en pisssöndag
med pissigt regn
nästan hagel
och lukt av våt hund

och en jävla väntan
på andra människor

Jag väntar på att en i mitt hus ska flytta så att jag får tillträde till mitt rum
jag väntar på att flytta ut ur vardagsrummet
jag väntar på att tvättmaskinen ska bli tömd
så att jag kan lägga in mina trosor där
så jag slipper ha på mig dem
som jag har nödshoppat
jag väntar på ett Skype-samtal
jag väntar på Sky som kommer klockan ett

Jag väntar på sköna söndag
var är du?

Kommentarer
Postat av: Sara

Man måste kanske ha pissiga söndagar för att uppskatta de sköna :o)

Hoppas denna måndag blir bättre!!! Är det bank holiday i England idag? Kram!

2008-03-24 @ 09:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0