Slangbellan är min

image124

Om någon har missat den stora nyheten så får bilden tala för sig själv ...

Punkindustriell hårdrockare med attityd är 2007 års bästa debutantbok inom barn & ungdomslitteraturen

Alla frågar Hur känns det?
Vad tror du, hur skulle du kännt dig om du vunnit 30 000 kr, en slangbella, ett fint diplom, blommor och en stor ära? Jag känner mig 100% glad var vad jag svarade när frågan först kom upp ...
Det är en grym resa från första ordet till en prisbelönt bok. PIHMA var mitt liv i typ 3 år ... så att få 10 000 extra per år som jag arbetat känns väldigt fett :=)

Alla frågar Vad ska du göra med pengarna?
Först och främt ska jag använda dem att betala hyran. Det kostar att bo nära havet i Brighton. Det betyder också att jag kan jobba mindre och skriva mer. Jag kan lägga min energi på mitt nya romanprojekt istället för att oroa mig om jag verkligen har råd att köpa ananasjuice som är en lyxvara i min tillvaro. Och sen har jag ju tänkt dra till Nya Zealand i november för att jobba och resa och hämta ny inspiration.


Nu är jag tillbaka i England och är kissnödig och omtumlad. Klicka här för att läsa hur han som kom tvåa upplevde kvällen ... Jag upplevde att alla 3 nominerade böcker var superbra ... men jag är supersäker på att det är jag som bäst behöver pengarna. Peter Barlach sa att om han vann skulle han bli ekonomiskt oberoende för en kväll :=) och Åsa Anderberg Strollo var i Indonesien och kom inte ens till utdelningen ...

Hur som helt ... ett stort TACK till alla som har stöttat mig och tror på mig!!! Tacktalet höll jag igår och det såg ungefär likadant ut som min tacklista som finns med i boken :=).

Kommentarer
Postat av: lotus

Jag är så stolt över dig. Det känns så himla roligt, och jag var verkligen ledsen över att inte kunna vara med på utdelningen. Men men, om kroppen klappar ihop så smått är det som det är... Annalivet berättade om att jag blev nämnd i talet och det är jag hjärtans lycklig över!

KÄRLEK!

2008-03-15 @ 11:21:25
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Lotus ---> Jag har filmat lite så lite kan du få se av det hela!

2008-03-15 @ 14:24:53
Postat av: lotus

oh! går det att skicka?

2008-03-15 @ 14:32:21
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Kommer ta lite tid eftersom jag inte har red. program på min dator utan måste låna min pojkväns dator och han använder den nu. Men ska verkligen försöka fixa det ikväll för imorgon åker han iväg... Hoppas hoppas jag hinner... Hm...

2008-03-15 @ 18:56:54
Postat av: SvintoSara

Så himla fin bild på dig Loi, nåväl för att jag har tagit den men men... det är ju du som gör motivet så att säga!

2008-03-15 @ 18:57:25
Postat av: SvintoSara

Nu finns videoklippen på Youtube. Sök på Louise Halvardsson.

Bilderna finns även att titta på i min blogg, har också mailat dem till dig Loi...

2008-03-15 @ 21:49:41
URL: http://www.svintosara.blogg.se
Postat av: JO

Ojoj... jag visste att du skulel vinna hela tiden!! men jag blev helt tårögd iallafall när jag läste om dig... Du är så jävla bra! Och din bok också!! PUSS O KRAM

2008-03-16 @ 10:15:34
Postat av: ka

SUPERGRATTIS IGEN!!

2008-03-26 @ 10:51:44
URL: http://flaskposten.blogspirit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0