Monday morning ...

image126

är en bättre morgon!

Jag har flyttat in i rummet som jag ska bo i åtminstone till september.
Efter en massa äcklig städning igår
(kladddiga skedar under sängen, så mycket damm att man kunde göra snöbollar fast av damm)
har jag äntligen skapat den skrivplats jag har saknat under den månaden som jag bodde
i Jennis vardagsrum
Nu bor jag på andra våningen med utsikt mot söder, utsikt mot havet
(om det inte hade varit höga hus i vägen).

På hyllan till vänster har jag mitt lilla "altare" mer små ikoner som peppar upp mig
bl a min Teletubby Tinky-winky och ett framtidsdrömscollage och en tuta
som jag fick när jag fyllde år
som kan användas om jag behöver blåsa ur mig frustation

Nu har jag ingen ursäkt att inte skriva ...
Jag beundrar alla som kan skriva romaner inklämda i städskrubbar, på tåg eller andra trånga ställen
jag är tråkig och gammaldags på det viset
jag behöver mitt eget rum och ett slags skrivbord med utsikt!

Kommentarer
Postat av: lotusl

jorå. det blev ett fullmånebarn på påskafton av honom. Lilla Juno. Jag sänder dig bilder sedan!

2008-03-24 @ 16:18:41
Postat av: nilla

Inga engeska blomtapeter/gardiner(ser ju inte matta, sängöverkast eller lampskärm om de är blommiga)Hur har du klarat dig ifrån blommorna? Bor du verkligen i England?!

2008-03-24 @ 18:22:48
Postat av: SvintoSara

Vad mysigt att du fått eget rum! Ser ut som du fått upp lite saker redan men det lär väl fyllas på! Lycka till med kreativiteten. Kram!

2008-03-24 @ 21:31:42
URL: http://www.svintosara.blogg.se
Postat av: SvintoSara

men var är slangbellan? :o)

2008-03-25 @ 09:11:37
Postat av: loi

nilla - gardinerna är väldigt blommiga :=) men inget annat
svinto - tyvärr vågade jag inte ta med slangbellan på flyget, hade ju bara handbagage och det kan ju vara klassat som ett vapen ...

2008-03-25 @ 11:28:57
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: nilla

hihi tänk om du åkt dit för olaga vapeninnehav.
Hotar med att kasta flygets miniflaskor på personalen med bellan...

2008-03-25 @ 20:31:24
Postat av: annalivet

fint att du fått ihop ditt eget "room with a wiev". framtidsdrömscollage låter intressant. berätta mer. här har snön kommit må du tro. värsta julvädret, just som man börjat snegla på vårjackan. kramkram

2008-03-26 @ 00:24:12
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0