Sommarlov



Vad som händer när jag inte skriver:


Jag sover längre på morgonen
Jag äter mer
Jag duschar oftare
Jag läser mer böcker
Jag träffar mer kompisar

*
När solen blev het
smet jag från mitt skrivbord

Jag behöver sommarlov från romanskrivandet
Har kommit till en punkt då det är dags att börja om från början igen
utkast2 version2 draft2 eller vad man vill kalla det

Har gjort massa övningar (från boken The Weekend Novelist Re-drafts the novel) som går ut på att planera handlingen
och fokusera på enskilda karaktärers "subplot" eller "undertext" eller vad man vill kalla det
(ibland är det så svårt att översätta!!!)
Nu har jag kommit fram till vecka 7 (av17) i boken och vecka 7-13 går ut på att skriva om:
början, första vändpunkten, mittpunkten, andra vändpunkten, höjdpunkten och slutet.
Så det blir ju som att börja om från början igen ...
skrämmande! Mycket jobb. Mitt romanprojekt består av 7 delar så jag har tänkt mig att spendera 1 månad på att skriva om varje del med hjälp av övningarna i boken. Så om jag börjar i augusti är jag klar i februari ...
Får se hur det går med skrivandet när jag är i Sverige och Nya Zeeland ...
Just nu känns det bara rörigt i huvudet

Jag vill bara sitta på min takterrass (se bilden) och läsa böcker och när jag blir för varm vill jag kasta mig i havet (vilket jag gjort 2 gånger). Det enda skrivande jag ägnar mig åt är lite poesi, dagbok och brevskrivande.







Kommentarer
Postat av: Cici

Åh så mysigt det ser ut :)

2008-07-28 @ 03:23:37
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: SvintoSara

Vilket himla härligt tak! Utanför ditt rum också? Lovely!!!

2008-07-28 @ 13:34:30
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Tack så jättemycket! Brukar bli att jag skriver lite så det blir som en låttext.. tack igen :) (ser fram emot din bok, jag kommer köpa den direkt!!)

2008-07-28 @ 21:49:22
URL: http://cicii.blogg.se/
Postat av: Lotus

Jag skriver nog mer på sommaren när jag tänker efter. Har spridit ut dikter på postits över huset nu medan jag varit här uppe på landet. När jag kommer hem ska jag sätta mig och jobbam er med samlingen. Satsar på en ny version inom någon eller ett par månader!



Kramar

2008-07-31 @ 18:21:13
Postat av: annalivet

tror att man behöver semester även från skrivandet. vila och ladda och sakna liksom. själv läser jag massvis av skönlitteratur och njuter som bara fasen. kom precis ifrån hälsingland för nån timme sen, och läste t om i bilen. kram!

2008-08-01 @ 21:02:22
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0