PIHMA nominerad till Slangbellan!!!

Slangbellan är ett litterärt debutantpris på 30 000 kronor instiftat 1998 och som utdelas till svenska barn- och ungdomsförfattare av Sveriges Författarförbunds sektion för barn- och ungdomslitteratur. Förutom pengarna får vinnarna en snidad slangbella och ett diplom.

Pristagare:
* 1998 Ylva Karlsson * 1999 Marika Kolterjahn * 2000 Daniel Möller, Hampus Möller * 2001 Sara Kadefors * 2002 Solja Krapu * 2003 Johanna Thydell * 2004 Katja Timgren * 2005 Lotta Olivecrona * 2006 Gunnar Ardelius
- källa Wikipedia

Det är helt otroligt! Jag fick ett telefonsamtal idag från Lin Hallberg på BUS (Barn&UngdomsSektionen på Författarförbundet ) som sa att min debutroman Punkindustriell hårdrockare med attityd
image109
har blivit nominerad till Slangbellan tillsammans med Åsa Anderberg Strollos Bryta om och Peter Barlachs Inte bara tennis. Jag är oerhört stolt, glad och tacksam över att just min bok har blivt utvald! Tack alla för allt stöd!

Prisutdelningen äger rum i Stockholm torsdagen 13 mars ... då är jag i England ... men jag får se till att flyga hem en sväng ...

Finns det någon vänlig själ som kan erbjuda en soffa att sova på 12-14 mars??? ;=)

Kommentarer
Postat av: Svinto

Fan vad tufft! Du vinner säkert!

2008-01-28 @ 12:18:04
Postat av: Linnea

Vad glad jag blev när jag såg att du varit inne på min blogg...
Om du menar allvar med en soffa i stockholm i mars och inte har bättre alternativ, så bor jag här och du är välkommen att sova hos mig!! =) Bara så att du vet...Om inte annat kanske du har tid att träffas, dricka en kopp te ihop? Och grattis till nomineringen!

2008-01-28 @ 15:34:51
Postat av: SvintoSara citerar stora diktare

Enivrez-Vous/Berusa er

Man måste alltid vara berusad. Allt ligger i det: det är den enda frågan. För att inte känna Tidens förfärliga börda som krossar ens skuldror och böjer en till marken, måste man ständigt berusa sig.
Men med vad? Med vin, med dikt, eller med dygd, efter egen smak. Men berusa er.
Och om någon gång, på trappstegen till ett palats, på en dikesrens gröna gräs, i ert rums ensamhet, ni vaknar och berusningen redan avtagit och försvunnit, fråga då vinden, vågen, stjärnan, fågeln, klockan, allt som flyr, allt som jämrar sig, allt som rullar fram, allt som sjunger, allt som talar, fråga hur dags det är: och vinden, vågen, stjärnan, fågeln, klockan, kommer att svara er: Det är dags att berusa sig. För att inte vara Tidens slavar och martyrer, berusa er ständigt! Med vin, med dikt eller med dygd, efter egen smak!

-Charles Baudelaire

2008-01-28 @ 19:38:04
Postat av: lotus

GRATTIS! FINA VÄNNEN! Klart du ska få pris! Så jävla bra! Tog en sväng till bokhyllan och kollade in boken. Wow. Skulle gärna lånat ut min madrass, men jag blir nog lite försiktig med tiden just där omkring. Du vet, barn som ska komma osv. Man vet ju aldrig. Hahaha!

Men GRATTIS! Än en gång!

2008-01-28 @ 21:58:54
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Ängeln

åååå va roligt! GRATTIS!!

Så coolt!

2008-01-28 @ 22:00:03
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: nilla

Åhh, va STORT. Jättekul för dig att bli nominerad. Hoppas du ta hem trofén. Grattis darlig!! Pusspusspuss

2008-01-28 @ 22:59:55
Postat av: annalivet

wow! grattis vännen till nomineringen. himla roligt och himla välförtjänt. hoppas, hoppas du vinner. du är alltid välkommen till mig. madrassen finns under sängen.

kramkram

2008-01-28 @ 23:15:27
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lollo

svinto: jag älskar den baudelairedikten tack för att du påminde mig om att den finns!!! (minns du att jag läste den på krogens poeter en gång?)

linnea & anna: tack för soff&madrasserbjudande! jag hör av mig när det närmar sig så får vi se hur det blir ;=) tack igen för era erbjudanden!

alla andra: tack för gratulationerna! love you!

2008-01-29 @ 10:03:11
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: SvintoSara talar med egen stämma

Näää det hade jag glömt! Gillade en annan också, om ett kavader men den var så lång att skriva ner :oD

Nu läser jag Ett eget rum och Svindlande höjder, vad läser du?

Stor kram och grattis igen!!!

2008-01-29 @ 10:36:57
Postat av: Sandra Lang

GRATTIS!!! Håller tummarna!

2008-01-29 @ 11:32:07
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Jennie

Vad kul. Grattis till nomineringen =)

kram

2008-01-29 @ 20:36:17
URL: http://www.jennies.nu
Postat av: inger

GRATTIS

2008-01-29 @ 21:52:50
Postat av: SvintoSara

du är bäst, löv you darling

2008-01-30 @ 11:06:22
Postat av: jo

jösses syster du är bäst ju!!! klart du ska ha pris!! KRAM

2008-02-03 @ 13:17:31
Postat av: Mikkellejla

Excellent site, added to favorites!! Wonderful and informative web site. I have found much useful information.

2010-04-19 @ 13:30:44
URL: http://mikkellejla.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0