Ibland måste man backa för att komma framåt

Efter en massa korta kapitel skrivna i en rasande fart körde jag fast
Det började hända saker i framtiden som var kopplade till grejer i det förflutna
som jag inte nämnt något om tidigare

Jag upptäckte att det fanns en hel del händelser som behövde byggas ut
och även karaktärerna behövde putsa till sig och bli djupare

Så jag gick tillbaka och läste från början
arbetade igenom grejer och lade till grejer

Det bästa som kan hända
när man läser tidigare kapitel
är när man inser
"fan vad bra det är"

Jag hade nästan glömt bort vad jag skrivit
och rycktes med av min egen text!

För er som är nya till bloggen så handlar inlägget om mitt nya romanprojekt. Jag har inget namn på det än. Men huvudpersonen heter Natalie, så ifortsättnngen kanske jag kommer referera till mitt projekt som "Natalie".

Kommentarer
Postat av: Svinto

Vad roligt det låter! :o)

2008-01-24 @ 22:57:54
Postat av: el sara

Kolla när Pippi-Pirat gör toalett :o) Hon är såååå söt

http://www.youtube.com/watch?v=jyScIW-xaMI

2008-01-25 @ 02:15:35
Postat av: Svinto

Det är inte ofta jag läser en bra bok, men DENNA... denna är BRA!

"Min mosters migrän eller Hur jag blev kvinna" av Hanne-Vibeke Holst

2008-01-25 @ 22:59:28
Postat av: annalivet

lycka till med projektet och med natalie. det låter spännande lollo. tack för brevet också som kom idag. tusen tack.

nu har jag sett dina fina marsvin sara. är de nya? är det roligt att ha marsvin. jag är dessvärre allergisk mot typ alla pälsdjur utom hund.

kramkram

2008-01-28 @ 23:11:57
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0