Vi har delat på oss!

Jag och min romankaraktär Natalie har delat på oss
Jag är jag
Natalie är Natalie

Det brukar ta ganska lång tid
innan mina karaktärer "får eget liv" som man brukar säga

Eftersom mina hjältinnor ofta är väldigt lika mig själv
är det svårt att säga
när slutar Natalie vara jag och när börjar hon vara sig själv?

Det har hänt nu
för jag har börjat på en ny del

(Jag gillar L U F T
jag har snott min egen struktur från PIHMA
med flera olika delar och korta kapitel)

Det hände när jag cyklade till första dagen på jobbet (som library assistant)
vad som hände var att jag undrade
hur sjutton ska det gå för Natalie?

image120

Jag såg henne utanför mig själv
som en egen person med eget liv
men det är jag som har ansvaret ..!

Cykeln på bilden är samma cykel som jag satt på när jag upplevde separationen
och cykeln är även en födelsedagspresent i förskott från mormor. Tack!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

låter som att det börjar hända grejer. själv funderar jag lite på dina skrivtips. det här med att välja en artikel ur valfri dagstidning varje dag... börjar tro att det ska bli en grej för mig.

2008-02-23 @ 23:59:44
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Vilken fin present! Lila såklart :o) Beautiful Brighton ser soligt ut också! Kram!

2008-02-24 @ 13:59:25
Postat av: nilla

Haj på daj!! Så det blev en cykel med många växlar på ändå. Men cykeln matchar ju med dina nya lila kängor. Ser härligt ut att sitta i kortärmat o dricka lite gott. Badar de galna britterna än?

2008-02-24 @ 15:49:56
Postat av: lollo

ja det var några kids som hoppade i plurret, men de hoppade upp lika snabbt igen ;=) angående cykeln ... jag kör på samma växel hela tiden. ibland får jag stiga av i uppförsbackarna ;=)

2008-02-25 @ 14:14:11
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: lotus

HEJ FINA! och grattis på födelsedagen! Ska skåla i kaffe för dig! KRAMAR

2008-02-26 @ 12:14:17
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: i

GRATTIS OCH STOR KRAM
från oss alla i "tjocka" släkten.
Läs gärna din mail

2008-02-26 @ 20:05:30
Postat av: annalivet

vad härligt det ser ut i brighton. längtar till våren här har hunnit lika långt. snart så. fin cykel du fått . den ser snabb ut.

2008-03-02 @ 23:26:15
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: annalivet

glömde... vad roligt att du och nati delat på er! grattis.

2008-03-02 @ 23:27:36
Postat av: Dominicaida

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2008-09-08 @ 10:22:20
URL: http://dominicaida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0