Mina dagböcker flyttar

image114

Igår var jag i Flisby, i min avlidna farmors hus för sista gången
Jag har sagt farväl till min barndoms hemliga gömmor
och min sena tonårs obeskrivliga våndor

Allt jag ville ärva var en kaffekopp med blåmålade blommor som jag kommer ha som prydnad
plus en vit liten bordsspegel i trä som är min fasters
och kassettbandaren som stod i köket

När jag var nitton flyttade jag in i söderrummet
eller rättare sagt mina ägodelar flyttade in
i alla fall det som var viktigt för mig
dagböcker böcker anteckningsblock
saker som jag skrivit
(i tygväskan till höger i resväskan ligger alla små anteckningsblock
som jag burit med mig i fickan/väskan och tjuvklottrat i när jag borde ha jobbat ... )

Eftersom jag flyttat runt så mycket och aldrig haft en riktigt fast adress
betydde det här söderrummet med hemlig garderob väldigt mycket för mig

Dagböckerna och böckerna blev nu tvugna att flytta
hem till mina föräldrar igen
(om ni tjuvläser kommer ni ångra er!!! ;=)
Själv flyttar jag till Brighton

Idag var jag på en högstadieskola i Ljungby
kolla in: www.louisehalvardsson.com
När jag skrev Punkindustriell hårdrockare med attityd
läste jag igenom alla mina dagböcker från gymnasiet
Jag har ännu inte vågat kolla på det jag skrev i högstadiet
kanske är det dags att ta itu med den ångesten nu
eller också inte

Mitt nästa projekt om Natalie
handlar mest om "krisen" efter gymnasiet ...

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Vilken fin bild! Jag hade också Läslusens dagbok! Och Kalender!

Den som läser någon annans dagböcker får skylla sig själv för vad de finner däri! Dagböcker är till för osorterade tankar som man aldrig behöver stå för!

Stor kram på dig!

2008-02-07 @ 21:12:26
Postat av: nilla

Åhh, den randiga fina väskan lever kvar.
Högstadiedagböckerna måste kännas ångestfulla. Hade jag varit lika flitig dagboksskrivare som du är hade jag inte vågat titta. Vissa perioder borde helt förträngas bort.
Kan jag komma till dig vid fyratiden på lördag?
Ska jag ta med någon mat??

Pusspuss

2008-02-07 @ 22:49:09
Postat av: lotus

Men herre min je, när är det du åker? Hör av dig för brevskrivaradress när du stadgat dig =)

Jag har mina böcker dels i flyttkartong hemma hos mor, dels i en låda under sängen. Där bor även vännen Siouxies böcker medan hon reser i världen. Lite som ett söderrum för henne kan jag tro?

2008-02-08 @ 09:26:59
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Ängeln

måste säga att du var en mycket flitig dagboks-skrivare... det var inte jag. jag önskar jag hade varit det. antar att jag försöker ta igen det med bloggen ;-)

så vi ska slåss om Bob? ;-)

tack, tror med att det kommer gå fin fint på förskolan. jag hoppas det.

2008-02-09 @ 12:07:48
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Jennie

Hej

Hoppas du har det bra.

Du har fått ett award av mig som du kan se och läsa om i dagens inlägg, 10 februari.

kram

2008-02-10 @ 17:02:56
URL: http://www.jennies.nu
Postat av: SvintoSara

skulle bara önska trevlig resa imorgon! Vad härligt du kommer att få det!

Kram!

2008-02-11 @ 15:54:33
Postat av: Viktormarlin

Very well done site! Please keep up the good work.

2009-09-01 @ 08:59:57
URL: http://viktormarlin.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0