Fyra sjundedelar

Jag har bevisat för mig själv att lite skrivande här och där
är bättre än inget skrivande alls

Min strategi att skriva en timma i veckan medans jag reser
har resulterat i att jag blivit klar med fjärde delen av sju
av mitt romanprojekt

Ett märkligt inlägg att skriva på juldagen
men jag har inget bättre för mig

Men fjärde delen känns dock lite hafsig
inte samma koncentration
som när jag jobbade vid köksbordet på Smålandsgatan
vilket man kan förstå ...

Får gå tillbaka och redigera senare
Märker dock att eftersom jag har distans till hela projektet
så är jag mer öppen för nya spår och jag skriver verkligen om
istället för att flytta på ord
Karaktärerna blir mer hela och komplexa på något vis ...

Nu är jag i ett nytt läge
kan inte bara skriva
Måste göra upp en plan för del fem
Har med mig boken The Weekend Novelist re-drafts the novel
så jag ska göra övningarna till kapitlet "Plot point 2"
Jag har alltså kommit fram till andra vändpunkten

Kommentarerna som jag fått från Laura i Skottland har varit mycket kloka
Jag har mycket att fundera över
gäller bara att inte fundera för mycket!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Sorry, jag har inte hunnit kolla ännu. Ska göra det då jag är tillbaka i Sthlm, men har även en uppsats till den 7 jan! Efter det looovar jag!!! Du vet att jag tycker det är jättekul!!!

2008-12-25 @ 15:46:59
Postat av: Svinto

fuck Meddelandet försvann. aja. Jag ska iaf skicka comments efter den 7 jan då jag lämnat in min uppsats. Stor kram till duktiga dig! Ledsen att jag dröjer, men det har varit hur rörigt som helst!

2008-12-25 @ 15:48:16
Postat av: Lotus

Som småbarnsförälder blir tänkandet lite lika. Bättre att skriva de små stunder man kan, än att inte skriva alls. Det har resulterat i hundra sidor cancerbok och en barnbok och ett gäng dikter som du ska få läsa när du får ro att göra det. Skulle kunna behöva dina ögon på det snart, för du är klok!

2008-12-26 @ 08:41:00
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: annalivet

Det låter så spännande allting. Ser fram emot att höra mera och så småningom få läsa! Lots of love

2008-12-26 @ 18:49:48
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0