Naturlyrik

Min mormor som är modig nog att läsa PIHMA  undrar varför jag skriver om fylle, snusk och bajskorvar. Hon tycker att jag borde skriva lite dikter om naturen istället.

Jag har varit på landet hos farmor i Flisby ett par dagar. Det är bra att hon inte har internet som distraherar. I Flisby känner jag mig alltid kolugn ...

image84


Sen jag kom tillbaka från Thailand har jag haft så fullt upp att jag inte hunnit ta hand om mina känslor. Så igår passade jag på att gråta en skvätt. Ju mer tårar som kommer ut, ju lättare känns det att skriva. Det blev lite naturlyrik trots allt ...

image85


VARNING: Lös människa våldför sig på naturen

Att ta kliv utanför stigen
att skrika tjoho
jag har kastat kartan

Att trampa ner växter
kan vara samma sak
som att trampa upp en stig

Att bli blöt och stiga ner sig
det finns värre platser att sjunka på
än i ett kärr.





Kommentarer
Postat av: Svinto

Nix, inget brev det blir nog på måndag då... Men som sagt, den som väntar på nåt gott

2007-10-06 @ 06:59:39
Postat av: lotusen

Det är bra att du gråter. Gråta är ventil och skönt när det är gjort. När jag var liten sa mamma och även mormor att jag skulle försöka tänka ut om det inte fanns något mer att gråta över så att jag fick ut allt ordentligt på en gång. Kanske något att tänka på?

2007-10-06 @ 15:17:56
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: jo

fin liten dikt ... fast jag gillar fylle o barjskorvtext mer...
Får man göra komentarer om komentarer? Lotusens mormoor o mamma verkar ha varit riktigt vettiga kvinnor... Vilket bra tips! Ska berätta detta för Shadi när hon blir stor nog.

2007-10-07 @ 12:04:53
Postat av: annalivet

tack för att jag får ta del...

2007-10-07 @ 22:21:42
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0