Varför skriver jag ..?

Ja, inte höll jag på att kämpa med PIHMA i tre år för att uppleva 15 minutes av fame ...

Lika lite som att man skaffar barn bara för att få visa upp dem för omvärlden
skriver man för att bli berömd.
Man skaffar barn för att man vill ha barn (oftast) och man skriver för att man vill skriva (ofast).
Men samtidigt är man ju så stolt över sin skapelse att man inte kan låta bli att visa upp den heller ...

Vad jag försöker är säga är att jag är trött på att vara försäljare.
Jag vill bli författare igen.

Allt jag skriver, skriver jag för att jag vill komma någonstans.
På ett själsligt plan.
Något jag måste utforska.
Och det mesta kommer aldrig att bli tillgängligt för allas ögon.

I fyra omgångar har jag skickat in delar av roman-experimentet med Elle
till min feed back-grupp WoW. Det var nödvändigt och roligt att skriva om Elle.
Men kanske är hon en doldis som som ska begravas nu. Ett älskat missfall.
Det kanske blir en novell istället eller en novella (blandning av lång novell och kort roman!)

Nu finns det något annat jag måste skriva mig igenom.
Vi har bestämt oss för att ta ett juluppehåll och att ha nästa WoW-deadline 15 januari.
Då får jag se om Elle återuppstår eller om det kommer bli det andra som tar över.
Det andra som är hemligt för alla andra utom mig själv.
Jag försöker att bli gravid med en ny bok.

Kommentarer
Postat av: KimJ - Vardag & Design hjälp

Ha en skön onsdag! Kram KimJ

2007-11-21 @ 12:39:59
URL: http://kimj.blogg.se
Postat av: Svinto

Elle är iaf inget missfall! :o) *försvarar Elles existens* Gör hur du vill med henne men kan du inte skriva en sida med ett avslut till mig. Vad som helst att hon åker ut i rymden eller nåt för Elle är inget missfall, hon är en person precis som alla oss andra!

2007-11-21 @ 13:56:20
Postat av: Lotus

Men även missfallen är kära barn i någons ögon. Likväl som att det finns kyrkogårdar och minneslunder för dessa barn, så finns det för texter. Jag tycker såhär: att om du bestämmer dig för att avsluta med Elle, så är jag i alla fall glad över att ha fått läsa! Och jag tror att du har hittat närmare dit du ska för att hitta det du ska skriva om!

2007-11-21 @ 15:21:22
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Sandra Lang

Tänkvärt. Hoppas att du får fina kreativa veckor här framöver. Hoppas att du hittar mysiga miljöer där du kan vara och skapa.

2007-11-21 @ 21:48:43
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: annalivet

jag tycker att det låter vackert med ett älskat missfall. ser med spänning fram emot att få ta del av vad du kommer att skriva framöver, vare sig det handlar om elle eller nån annan historia. mitt skrivande känns till och med hemligt för mig själv. jag vet att jag har något, men inte vad eller vad. tänk om jag kunde skriva, skriva och skriva. lycka till iallafall darling.

2007-11-21 @ 23:19:31
Postat av: annalivet

var eller vad menar jag. tror jag? eller något sånt...

2007-11-21 @ 23:20:32
Postat av: lotus

"Varför skriver jag?" Jag tror att det är viktig fråga att ställa mig. Den ska jag ställa mig endera dagen och besvara. Jag tror att man kan komma till många sanningar bara genom att nysta bara litegrann!

2007-11-22 @ 16:50:14
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0