Pilipon

Ibland händer det saker i Nässjö och då får man passa på.
Emma Pilipon ställer ut sin konst på Kulturhuset.
Idag var jag på vernissage.
Wow!
Wow!
Wow!
Det är mitt betyg.
Det var längesedan jag såg något som beskrev vår samtid
på ett så enkelt och träffande sätt.
Nästan som att se det jag skriver om förvandlat till bildkonst ...
Utseendefixering, TV-reklam, obesvarad kärlek ...
Och en massa pratbubblor med lösryckta fraser
som träffar som slag
men samtidigt får en att le!
En av mina favoriter var en pratbubbledialog som gick så här:
Nej
Jo
Nej
Jo
----
o.s.v. tills den ena ger sig! Svårt att förklara om man inte är där ...
så åk till Nässjö för fan!
(Imorgon drar jag till huvudstaden.)

När jag promenerade hem
i snö med löv på
visste jag
att jag kommer att skapa
hela livet
men det kanske inte just är romaner jag kommer att skapa
min grej kanske kommer att bli poesi
eller nåt annat.
I Flisby målade jag med vattenfärger
Emma målar med både bild och ord:

image90

Kolla in Emmas hemsida för mer info: http://www.pilipon.com/

Kommentarer
Postat av: Saja

Nu finns din bok även på Umeå bibliotek! :oD Emma lånade den direkt! Kram

2007-11-12 @ 15:57:46
Postat av: Svinto

Kul att det finns sådant fint i Nässjö! (utställningen)

2007-11-12 @ 23:48:39
Postat av: Sandra Lang

Hej hej! Surfade in hit och vill skicka en hälsning här också. Ser fram emot att få läsa boken!

2007-11-14 @ 10:52:38
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Rasmusmarlin

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2008-09-03 @ 09:11:38
URL: http://rasmusmarlin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0