Efter eftersnack ...

Ni som missade mig igår på TV kan klicka här för att kolla

Kvällens överraskning var att Unni Drougge hade läst Punkindustriell hårdrockare med attityd
och de spelade upp en telefonintervju de gjort med henne om min bok!
Helt fantastiskt. Unni är en sån bra och härlig kvinna!
Kolla in hennes blogg här

När jag läste hennes debutroman Jag! Jag! Jag! när jag gick i 9:an
fick jag det där extra modet jag behövde för att gå min egen väg.
Det är också Unni som inspirerat mig att vara rakt på och vara ärlig i mitt skrivande.
Och det känns väldigt märkligt att Unni nu har läst min debtutroman ...
Vilken dröm!

Foto på Unni från bokmässan

image88

Just nu håller jag på att läsa hennes senaste bok Boven i mitt drama kallas kärlek
En väldigt hemsk bok! Inte för att den är hemskt skriven,
men den handlar om något hemskt. Nämligen att bli totalt manipulerad av
en annan människa.
Starka, starka Unni som till slut lyckades ta sig ur denna härva och skriva om det.
Ditt mod ger mig styrka!

Jag är kvar i Växjö och sitter och ugglar i min brors lägenhet.
Det är den första november.
Brukar alltid få lite tankar om nystarter och nya projekt.
Men känner mig ganska oförmögen.
Det är även National Novel Writing Month.
Jag deltar inte. Jag skriver i min takt.
Men min hjärna är i otakt.
Glad en liten stund. Sen ledsen. Fast jag borde vara glad.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Så sant som det är sagt. filosofi och te är onekligen mycket najs!

Jag är på den 23!! just tell me when! åååhhh Bob! :-P

För övrigt måste det ju vara helt underbart att bli recenserad av sin idol! Jag förstå att det betyder mycket!

2007-11-01 @ 15:11:48
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Ängeln

hmm verkar som att min text försvann?!

jag är i vilket fall som helst på den 23! Bob liksom!!

2007-11-01 @ 15:21:43
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag såg dig igår och vad himla kul att Unni läst din bok, måste ju kännas hur stort som helst.

kram

2007-11-01 @ 22:21:57
URL: http://www.jennies.nu
Postat av: lollo

ja det har liksom inte sjunkit in än ... helt overkligt! tack för att ni tittade :=)

2007-11-02 @ 10:21:03
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Ängeln

hmm roligt, jag hade precis googlat fram mig till den länken. Hur som haver så hörs vi. Ska bli roligt =)

2007-11-02 @ 10:35:10
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: Svinto

500:- det var det ju verkligen värt! Varför beställde du inte fler, blev det inte billigare då? Jättebra reklam ju! Nej jag har funderat mycket på vårt samtal. Jag hoppas du förstår vad jag menade!!! :o) Ha en underbar helg du med! KRAM!

2007-11-02 @ 14:48:15
Postat av: annalivet

allo! nu är jag hemma från berlin. har haft en kreativ resa på alla sätt. ska skriva ett brev och berätta mer. vad roligt det var att få se dig på tv. tack för länken. du var ju hur cool som helst. och snygg. hoppas det kändes bra. tschüss

2007-11-05 @ 22:36:39
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Svinto

såg att du hade ringt. har alltid den där ljudläsa på så jag missar jämt... men höras morgon kanske? jag gör ett försök

2007-11-05 @ 23:34:16
Postat av: Svinto

ljudlÖsa menar jag ju. men det fattade du nog! Kram!

2007-11-05 @ 23:34:49
Postat av: Klara

Lollo! Jag lever nu i svallorna efter Punkindustriell hårdrockare med attityd. Fick en helg på landet och möjlighet att bära lite tyngre bok i handen. Din såklart då. Jag är kär i den. Jag släppte den inte ur synen och hade en helt unerbar upplevelse. Jag kunde skriva hur mycket som helt här men lite av et är fortfarnde kvar hos mig och inte redo att komma ut för då kasnke det går förlorat. jag tror du vet vad jag menar. TACK! Kram. ps. jag hörde Unni på Bokmässan seminarium det var bra och starkt. Jag upplever dig som lika. kram igen

2007-11-07 @ 22:04:01
URL: http://myrmark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0