En bild säger mer än tusen ord ?

Efter fyra regniga och hängiga dagar på Ko Tao kändes det lite som att komma "hem" när vi steg iland på Ko Samui. Inte minst eftersom Sky har så många stamställen där personalen känner igen honom sen hans tidigare besök. Efter middagen på 'Lips' fick vi extra orambutan. (stavning?)

 

image26

 

 

Jag skulle omöjligt kunna beskriva denna frukt utan att bli obscen. Bra att kameran uppfanns ... Men det är ju alla författares och poeters stora nöje och utmaning; att kunna beskriva, utan hjälp av bilder. Att enbart med ordens hjälp skapa figurer, ting och miljöer i läsarens huvud.

 

Om jag inte kände mig själv och råkade surfa in på denna blogg, skulle jag kräkas över den käcka och präktiga tonen i detta inlägg. Men jag måste öva på att ta emot kritik. Om några månader kommer hela svenska folket ha tillgång till min roman om Amanda. Tänk om de tycker att hon är tråkig! Tänk om, tänk om ...


Kommentarer
Postat av: Inger

Fina frukter Vad har du för fanatsi???
Vi har strålande vår här
Nu ska vi ut och avnjuta naturens skönhet.


Kram Inger Sören hälsar

2007-05-02 @ 19:18:46
Postat av: Steve

Flip eller flop, du kan va stolt ändå och gå vidare med nästa bok!

2007-05-02 @ 20:57:22
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: annalivet

jag har ätit sån där frukt i sverige oxå. men jag tycker den är snyggare än god.

det ska bli så spännande med boken. tänk på att du iallafall har minst ett fan = jag. och säkert många till. redan innan liksom. det är stort. puss från landet (åkersberga).

2007-05-05 @ 12:19:44
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Sara

Finns inte en chans i rymden. Det vet du :oD

2007-05-06 @ 22:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0