Bamse och Nalle Puh


Jag har satt igång med översättningsjobbet nu. Det är både roligare och mer komplicerat än vad jag trodde. Man måste framförallt ta hänsyn till kulturella skillnader. Hur översätter man ?klistermärken med Bamse?? Är det någon i England som vet vem Bamse är? Inte tillräckligt många så jag valde ?stickers with Winnie the Pooh?. Det är ju i alla fall en björn ...

 

Det är skönt att inte flänga runt längre. Att veta att man ska vara länge på ett och samma ställe. Att vara utan press att man måste göra och se saker hela tiden. I väntan på ett hus att hyra bor vi på ett See Daeng Guest House. Har allt jag behöver. Ett rum med balkong och skrivro. Havet inom synhåll. Och om jag fortfarande hade snusat finns det en kyl på bottenvåningen som innehåller både det ena och det andra.


Kommentarer
Postat av: annalivet

det låter fantastico fina vännen. vilken njutning. hur länge blir ni kvar på stället? nalle puh låter som ett bra val. kramkram

2007-05-06 @ 12:44:20
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: annalivet

ser att du numera länkar till POESIE. tusen tack.

2007-05-06 @ 12:45:48
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: sara

jag tror det är ganska petigt med sådant faktiskt... men jag vet inte hur man ska göra. om man ersätter med något annat tror jag man msåte säga det i en fotnot eller nåt... fast fotnoter är ju aldrig bra... mitt ordningsinne säger att det itne är en bra ide, men kanske fungerar det i ett synopsis?

2007-05-06 @ 22:17:25
Postat av: sara

tur att du itne snusar längre då... hahaha

fan vad gott

2007-05-06 @ 22:21:16
Postat av: sara igen

..å säkerligen om författarinnan går med på ändringen! såklart!

2007-05-07 @ 19:34:53
Postat av: lotus

fina fina, det låter förträffligt med skrivro. jag ska sätta mig med frön nu och mangla. det är roligt!!

och på tal om svart på vitt, idag installerades nya skrivaren som kom med kristians dator. men den är kopplad till debbie II. det är det som är det fina!

2007-05-07 @ 21:34:32
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: ~*SvintO*~

Hej, det är jag igen. Har försökt maila dig men min hotmail, eller hotmail på min dator fungerar ej så bra... så hoppas att det kom fram + att det inte gör nåt att jag bara skriver så kort på mailen, går ju ej att lita på... Usch och fy. Kramis!

2007-05-08 @ 22:03:28
Postat av: annalivet

lollo, du är verkligen en klippa. jag är så glad och tacksam för dina ord kring mina dikter. lots of love

2007-05-10 @ 18:41:57
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: save one for me ...

Min drömm har alltid varit en balkong, värme och tid att skriva... eller eh .. en av mina drömmar... (livet går i motsatt riktning nu..). Nalle pu och bamse är ju inte samma sak.. den ena är kommunist och den andra zen ... Ganska många vet vem bamse är!

2007-05-12 @ 11:03:31
Postat av: lotus

jag har kommit in på skrivpedagogutbildning! wohooo!

2007-05-12 @ 12:17:16
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0