100 sidor!

image33

Idag nådde jag första delmålet med mitt experiment. Jag har skrivit hundra sidor väldigt löst sammanhängande text på samma tema. Vissa sidor är hela scener, andra sidor är bara massa tjafs om hur segt det är att skriva eller att jag måste gå på toa. Sen finns det sidor med karaktärsbeskrivningar och dagboksanteckningar och sammanfattningar av hela berättelsen på en gång. Vad som också förekommer är brev från en karaktär till en annan blandat med brev från mig själv till ingen speciell. En salig soppa med andra ord!

Jag har en bunt karaktärer och en huvudsakling miljö och ett slags drama som påverkar allt och alla. Frågan är hur ska jag gå vidare nu? Vad är nästa steg? Jag ska ta ett par dagars "semester". Sitta på café och tänka.

Lotus, vad har du tänkt göra när du når nummer hundra? Jag känner lite vemod, för jag vet att det här är mitt favoritmoment i skrivprocessen. Det galna vildskrivandet.

Till sist ... 3 brev/kort har kommit fram med posten. Tack till mamma, mormor och Sara!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej!
Vad kul med texten! Låter jättespännande! Jag vet inte riktigt hur du ska gå till väga... kanske en paus, sedan läsa igenom och sortera? du vet nog bäst själv. är det på engelska eller svenska? Kul ävena tt brevet kommit fram! Många kramar!

2007-05-27 @ 04:15:45
Postat av: sara

snygg bild också.
du hur många timmar tar det att flyga till thailand?
Skulle kanske komma ner ändå... :oD

2007-05-27 @ 04:17:53
Postat av: SARA

Ja, det är ju den långa resvägen som är den stora nackdelen... men jag ska kolla lite, kanske kan du hålla utkik efter ett litet finare hotell och se vad det kostar ca? Typ ****

2007-05-27 @ 07:16:46
Postat av: annalivet

vad du är duktig loi. jag tror att det är bra att lämna det hela ett par dagar och sen se det med friska ögon. idag har jag ätit stekta risnudlar med ägg och räkor samt kokosglass i kokosnöt. fortfarande mätt flera timmar senare. men ack så gott. får du god mat där du är?
kramkram

2007-05-27 @ 22:14:09
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

angående 100 sidor. jag tror att det är då jag ska sätta mig och undersöka alla trådarna jag funnit och se vad jag vill stryka och bygga vidare på. vilka perspektiv jag vill sitta i och vilka ord som är vackra och bra. jag tror att det är då också jag kan se hur språket har förvandlats och bytt skepnad.
100 sidor är också ett bra kvantitativt mål att sträva mot. att veta att man är påväg någonstans och att tillåta sig att skriva sådant som behöver skrivas för att annat ska kunna födas!

2007-05-28 @ 12:55:45
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: sara

angående åsas bok så går det rätt snabbt med de böckerna, en annan sorts böcker juhe... puss på handen!

2007-05-29 @ 01:30:53
Postat av: Anonym

Christal Palace Hotell Stockholm.

2007-05-30 @ 07:57:04
Postat av: Mikaelsophie

Hm... This is really fresh idea of the design of the site! I seldom met such in Internet... Good Work!

2009-09-04 @ 11:29:24
URL: http://mikaelsophie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0