Generationsroman och bakord

Hurra jag har tydligen skrivit, vad jag alltid har drömt om att skriva; en generationsroman!

Förläggaren håller nu på att skriva baksidetexten och säger så här:

" ... försökt få med individen Amanda som en helt vanlig tjej ... och unik. Sen vill jag sätta in individen i tid och sammanhang, för att lyfta fram generationsromanen. 

Jag tänker mig en bok som går från 16 (vilket betyder att många 14-åringar lockas) och uppåt. Unga, vuxna borde vara intresserade, titta tillbaka och minnas. Av den anledningen blir den i vårt vuxenromanformat och med skyddsomslag."

Jag är nu tillbaka i Brighton och håller som bäst på att hitta tillbaka till någon slags vardag efter sjukdom och Sverigevistelse. Igår uppträdde jag på en tillställning som kallas "Raw"; blandning av poeter, stand-up-komiker och musiker. Kändes bra, som om jag var en i gänget. På Backyard Babies-konserten kände jag mig mest som en skugga av mitt forna, vilda jag...

Kommentarer
Postat av: lotus

Visst känns det mystiskt när man finner sig själv i en skuggtillvaro bestående av att man inte riktigt kan identifiera sig som den man var då, eller att själen minns det och markerar den man är idag... hm. lite flumigt, men jag känner i alla fall igen mig.

2007-01-10 @ 13:59:35
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Anonym

Lovely, lovely. Är du alldeles frisk i lungorna nu? Hoppas allt är fint med dig min vän! Vi hörs snart!

2007-01-10 @ 16:28:06
Postat av: annalivet

inte lever väl du i skuggan av dig själv. du regerar bruden. utvecklas och växer. nya saker... coolers.

2007-01-10 @ 23:31:19
Postat av: annalivet

generationsroman och vuxenformat lixom. det är stort! heja våran lollo!

2007-01-10 @ 23:33:03
Postat av: Balderane

NICE AND WONDERFUL SITE

2009-06-09 @ 07:21:39
URL: http://balderane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0