Finns det ett namn för detta syndrom?

Om man är 100% svensk och kommer från en 100% svensk familj
och har växt upp i Sverige
varför vill man då skriva på engelska?
Till och med min dagbok och mina morgonsidor skriver jag på engelska.

Det finns intresse från flera håll av att jag skriver en uppföljare till PIHMA.
Men jag skriver på engelska nu ju.
Ska någon annan välja språk åt mig
eller genre för den delen?

Vad som önskas är en till ungdomsbok på svenska.
Vad jag önskar är en roman på engelska.
Jag vill inte bestämma vad jag ska skriva innan jag skriver det.
PIHMA blev ju en crossover som både ungdomar och vuxna gillar.

Det skulle ju vara lättare om jag bara skrev på svenska.
Men jag är kär i allt som är engelskt.
I onsdags medverkade jag på Nässjös årliga poesiafton på Kulturhuset
och kände mig lite knepig som framförde mina verk på engelska ...

KLICKA HÄR för att läsa en nyskriven dikt (Poem of the month Nov på Myspace)
och passa även på att läsa "November with Lou Ice" där jag har sammanfattat månaden som gått.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej.
Ha en bra första advent
Michelangelo

Postat av: jo

Men såklart alla vill ha en uppföljare till PHMA för den är ju så grymt bra!!! Men jag är ganska övertygad om att man kan göra allt, och särskilt att du kan det, så du lär hinna med minst en uppföljare på svenska och en helt annan karriär på engelska... (men rent taktiskt sett så borde du ju smida medans järnet är varmt och kicka ut en svensk uppföljare, bli kändisförfattare och medlem i författarförbundet så att du får cash.....haha.. vad vuxen jag är nu...)Kram

2007-12-02 @ 11:28:31
Postat av: Sara

Man måste lysna på sitt hjärta...

(det gör de i boken jag läser som för övrigt är skiiiiiiiiiitbra, här boktips till alla:

"IS" AV VLADIMIR SOROKIN
)

Jag hade nog gjort ett försök till ungdomsboken... Om du skriver den har du fått in en fot i ett större förlag och kan kanske få utgivet det du vill sedan... Men... jag förstår verkligen om du vill göra det du känner för. Man MÅSTE KÄNNA FÖR DET MAN SYSSLAR MED, annars går det inte...

Vad säger andra du talat med?

2007-12-02 @ 15:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0