WOW - Whirlwind Of Words

Om man inte har råd att gå en skrivarkurs eller inte känner för/inte kommer in på folkhögskolornas eller universitetens kurser så kan man starta en alldeles egen skrivargrupp!

Eftersom jag är i behov av feed back på mitt nya romanexperiment skickade jag ut ett e-mail till mina olika skrivkontakter i Brighton och fick större respons en väntat. Jag bestämde mig för att starta en Google-grupp som jag döpte till Whirlwind Of Words. (Ibland känns det som att min roman bara är en virvelvind av ord, så förhoppningsvis kommer mina nya skrivarvänner att hjälpa mig att hålla den där vinden i styr ...)

Vi är 6 medlemmar inklusive mig. (3 män & 3 kvinnor) De 3 förstlistade har hemsidor/bloggar som ni kan kolla in om ni klickar på deras namn.

Kay - har fått många noveller publicerade i diverse tidskrifter & antologier och har nu börjat på en historisk roman

Bunny - debuterar med roman i höst och har börjat skriva på en ny

Chris - har skrivit en pjäs som han vill göra om till roman (och även Sky's kompis som vi bodde hos innan vi flyttade till Thailand)

Robert - skriver på en samtida roman och var medlem i min poesigrupp, Poets Cornered i Brighton

David - håller på med roman i okänd genre och var även han medlem i ovan nämnda poesigrupp

och så jag då som kommer få min första roman publicerad i Sverige i höst och har börjat skriva en ny på engelska.


Det är sååå spännande! Vi har satt en första deadline: 15 aug, så innan jag lämnar Thailand ska jag fixa till de första 20 sidorna av mitt experiment och posta dem till gruppen. Förhoppningsvis kommer det funka så att vi utbyter texter 1 gång i månaden.

Sara: Jag kommer fortsätta att skicka till dig varje vecka, för att få de första spontana kommentarerna. Hoppas det går bra!

Anna&Lotta: Kanske skickar jag något till er då och då för skojs skull, bara för att ni ska få ett hum om vad jag håller på med ... ;=)

Just det här med feed back är ovärderligt! Jag hade aldrig orkat mig igenom alla omskrivningar av PIHMA om det inte vore för er! Tack igen till Anna, Gisela, Lotta och Sara! (jag skriver er i bokstavsordning för ni är alla lika värdefulla!)

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Låter jättebra!

2007-08-07 @ 14:23:07
Postat av: lotus

ja!skicka ord till mig! ser verkligen fram emot det, och det ska bli spännande att läsa på utrikiska också! ses SNART!

2007-08-07 @ 22:08:20
Postat av: SvintoSara

Vad bra att alla brev kommit fram, man hinner ju bli lite orolig ibland! Idag har jag varit hos Emina och hennes familj, de är verkligen toppen, såå trevliga och goa! Gör att man saknar sin egen familj...
Längtar tills nästa "rapport" på lördag! Ha det super sweetie

2007-08-07 @ 22:39:11
Postat av: SvintoSara

Spelar Sky WOW eller? Har svårt att förstå hur du annars skulle känna till den förkortningen :oD

2007-08-07 @ 22:40:08
Postat av: LivingLollo

Sara: nej det gör han inte, (jag känner till spelet min väninna Solera spelar det, men hade ingen tanke på att göra en medveten referens) jag tänkte mer "WOW" som i wow, vad bra! wow, vad häftigt! o.s.v. kommer snart posta inlägg om brev ... alla dina brev har kommit fram ... men jag saknar 1 brev från Lotta, 1 brev från Anna och 1 från mormor. x

2007-08-09 @ 11:58:18
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: annalivet

hoppas mitt brev kommer fram snart! du får hemskt gärna skicka text till mig. jag blir hedrad och lycklig och pigg. lycka och framgång med nya skrivargruppen vännen. ser fram emot releasen...

2007-08-09 @ 22:52:24
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Paulagnete

Thanks for your enjoyable site, many good times had ja!

2009-08-25 @ 13:19:20
URL: http://paulagnete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0