Tack som fan!

Hej... har redan börjat fundera på hur jag ska utforma min tacklista ;)
Sara, Anna Liv, Lotta och Gisela ni anar inte vilket stöd ni är för mig!

Tillbaka från Nässjö, med ganska tom hjärna. Hittade ett kollegieblock i mitt gamla flickrum. Jag höll på att skriva nån slags självbiografi däri under gymnasiet. Men blev ganska trött på att läsa om hur utseendefixerad jag var, hur viktigt det var att ha rätt slags läppstift, att jag kunde leva på ett "hej" från en snygg kille i en hel vecka... Jag verkade faktiskt värre än Amanda, fast jag trodde att det var tvärtom! Kanske ett tecken på att förstärka tonårsångesten...

Något jag tog till mig av Lottas kommentarer var att Jonte försvinner för snabbt. Jag måste på något sätt utveckla förhållandets uppgång och fall.

Ska fortsätta läsa i mitt gamla kollegieblock och sedan läsa igenom andra halvan av del 2 (som ska bli en egen del- del 3) Från 18-års-kalaset till Hultfredsfestivalen.

Som förut är jag tacksam för kommentarer, om än så bara ett ord eller en mening här och där! Men ni har redan gjort mer än tillräckligt, så känn er fria.



Kommentarer
Postat av: Svinto

Tjenare....Jag har läst nu...fan jag trodde det skulle vara hela...med slutet och allt...fast när jag tänker efter hade det varit väääldigt snabbt jobbat av dig... men iaf lite svårt nu att minnas vad som hände före eftersopm du ändrat så mycket och jag inte har föregående text...tyckte det mesta var bra dock... hm... det var nåt jag tänkte på...äsch så minns jag ju inte...jo den största saken var: Ska Danny verkligen "dra in" henne på toan, verkar mer som ett övergrepp än "gemensam utforskning"... nä men jag menar...jag gillade som det var förut... lixom mer oskyldigt... nu vet man itne om detta kommer att vara något amanda mår dåligt över

2006-09-12 @ 20:15:24
Postat av: Svinto

bra med marie! hon är mer levande nu... tycker att kims sorg över pappan helt glömts bort dock... kanske var för att du tyckte att du skrev för mycket om det förut...Bra med föräldrarna också...hoppas det kommer mer om pappans pluggångest (eller vad det är) sedan för nu förstår man itne riktigt... mamman har inte fått komma fram ännu? det kanske kommer. Hon verkar lyda allt pappan säger. Höstuppsatserna är inte trovärdiga SOM SKOLuppsatser... tror itne amanda skulle skrivva så om hennes lärare skulle läsa det. SNYGGT dock att hon skriver om den! det måste du absolut ha kvar!!!

2006-09-12 @ 20:18:42
Postat av: Svinto

"hålen" (breven) är snygga. de ger texten mer än tidigare. I "Punkattribut" känns det lite för tydligt att Alexander inte vill att Josefin ska äta mer än en potatis... I "någonstans i luften" blir Kim inte ett dugg arg? Känns nästan som om hon är någon ängel som vet allt, gör allt rätt och alltid förlåter...nästan som en mamma...skulle vara spännande om hon blev störtförbannad på amanda...eller åtminstonde lite! typ att de inte hörs på ett tag... annars känns det som om inga actions har några konsekvenser... du vet allting ordnar sig så snabbt... kim tröstar alltid när amanda gråter...kan itne kim bryta samman nån gång, vara lite människa... I "Så jävla skenhelig" kan hon itne säga något ur texten istället för att säga att hon lyssnar på en låt...det är s du har gjort innan och jag gillar det såååå mycket... OKEJ ALLT DETTA ÄR SOM VANLIGT FÖRSLAG...I LOVE IT ALREADY DET VET DU, DET HAR JAG GJORT LÄNGE... det är bara det att det är sådan lyx att kunna snacka med författaren lixom fråga om det man inte förstår...säga det man tycker om... you know.... puss darling

2006-09-12 @ 20:27:43
Postat av: Svinto

JÄTTESNYGGT OCKSÅ ATT AMANDA TYCKER ATT MARIE ÄR SÅ COOL OCH SNYGG... NU KOMMER DET FRAM ATT MARIE ÄNDÅ INTE MÅR SÅ BRA...SKITSNYGGT, TYDLIGT MEN ITNE FÖR TYDLIGT...

2006-09-12 @ 20:29:39
Postat av: Svinto

hahahahaha hoppas du att nån ska ringa numret i Plastpunkare och fråga om det finns nån som vill knulla eller :oD du är skojjig du.... men det är coolt..jag älskar såna saker... som med T-shirtmannen senare...elelr är det hemligt...

2006-09-12 @ 20:30:54
Postat av: annalivet

vilken skatt det där kollegieblocket! tror du kan hitta något där. resonemang, känslor, tankar... häftigt. det känns som om allting passerade mycket fortare i den åldern. det var snabba byten och känslor utanpå.

kvällskramar

2006-09-12 @ 22:52:04
Postat av: Svinto

Nja...jag vet inte där om telenr... tycker det hör samman med det hemliga liv marie lever...alltså att hon inte mår så bra som det verkar... och att det är därför hon är så tuff... ingen skulle våga skriva josefins telefonnummer så på väggen...kanske erikas men hon är ju bara statist i josefins liv så ingen bryr sig nog om henne. jag tycker det är bra som det är... har du och sky bestämt er? är inte dina äron nyfikna på å läsa boken???

2006-09-13 @ 11:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0