Mer kärlek?

OH DEAR!

Jag läste Saras kommentarer på mitt förra inlägg. Tack så jättemycket för dina insikter. Visst behövs det mer KÄRLEK. Men det är så himla svårt att skriva en bok som hänger ihop...

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH.

Vad vill jag? Vad vill Amanda? Vad vill läsaren? Är helt konfunderad...

Det viktigaste är att det blir en bra bok. Men en bra bok är inte alltid samma sak som ett lyckligt slut. Även om man skriver för ungdomar, måste man visa verkligheten...

Kanske jag kan få fram att Jonte är mer av en distraktion, ett täcke som Amanda gömmer sig under... Visst finns det fina romantiska stunder också. Ska tänka på saken...

Hjälp... Jag borde inte vara så bitter när det kommer till förhållanden eftersom jag har ett bra förhållande själv... all denna motstridighet...  men ett annat förhållande jag hade var väldigt mycket waste of time. Tv och soffa och sex. Tv och soffa och sex. Tv och soffa och sex.

Vad är bäst för just denna historien?

Kommentarer
Postat av: Svinto

Ett bra slut är inte alltid ett lyckligt slut ;o)

Jag tycker att eftersom Amanda genom hela boken längtat efter att någon ska tycka om henne... då verkar det givet att hon blir åtminstonde i början lite glad när någon vill ha henne... hon bryr sig ju inte om nåt annat än om hon är cool eller om hon är fet... när nån tycker hon är det kanske hon reagerar mer på det? eller så tror hon dem inte. Jag vet inte, tycker dock det blir starkare om man stegrar tristessen...dvs börjar med att det är rätt okej sedan blir långtråkigt, sedan trist sedan outhärdligt... med SMÅ markörer förstås.

2006-09-27 @ 22:56:44
Postat av: låtta

distraktion! ett täcke att göma dig under! genialt! det är ju precis det du vill säga (enligt mig).ooooooooooh!

2006-09-28 @ 19:08:18
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0