Dödens väntrum och världens bästa drog

Drama på slutet ska det minsann bli! Danny ska bli rispad på kinden av Jim Morrisons kniv ,så illa att det blir svårt för skönhetskirurgerna att sy ihop... Jag ska prova några olika versioner... ska knyta ihop slutet imorgon. (Före Dödens Väntrum kommer kebabsåskastningen och efter Dödens Väntrum kommer HÅL-dikten och sen följer SJUNG OM STUDENTENS LYCKLIGA DAR i en ny version med fler reflektioner och knivdådet som en stor skugga och till sist ANTAGNINGSBESKEDET från Kim.)  Tack för förslagen... det kanske blir lite väl präktigt att skriva i ett allvetande perspektiv. Vad sägs om Jim Morrisons perspektiv?

I alla fall när jag är klar med slutet ska jag gå igenom del för del och titta på kommentarerna och sätta ihop till den allra sista versionen. Fyra delar. Tre veckor till deadline. Det kommer gå. Jag känner mig så märklig. Som om jag inte bryr mig om "riktiga" människor längre... jag lever i ett zombietillstånd... för mycket kaffein. Avstängd telefon och inga ansträngningar att ta kontakt med någon. Sky åker till Thailand nästa vecka och då får jag ännu mer space...

För att citera Unni Drougge: "skrivandet är världens bästa drog!"

(och även om jag inte bryr mig om "riktiga" människor så bryr jag mig om deras "droger" (texter) ska fortsätta läsa alster från anna, lotta och sara)

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hallå! Jag tycker inte det blir för präktigt med det allvetande perspektivet, det enda var att det fanns fler beskrivningar än vad som behövdes för att förstå, bara ta bort en rad eller två av beskrivningarna och berätta händelsen lite mer rakt upp och ner, man förstår ändå allvaret i situationen och vilka personerna är.

Tänk att det är så lite tid kvar nu! Häftigt! Vad händer sedan i november då? Ska de läsa och ge kommentarer och kan de be dig skriva om någonting igen? eller är det dags för småpet och stavfelscheck då? Spännande, spännande! Du är så bra! Kram!

2006-10-06 @ 07:58:27
Postat av: annalivet

raffel... ser fram emot att läsa om hur självupptagna danny blir rispad. han behöver lite motstånd.

kramkram från sverige

2006-10-10 @ 18:23:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0