Bra eller bart?

Är det någon som har hört följande tonårsfras:

Ha ett BRA underliv!

eller

Ha ett BART underliv!

(någon skrev det förstnämnda till mig på nåt vykort när jag gick i högstadiet och jag fattade ingenting! men jag tänkte ta med det ändå. att Erika skriver det på ett kort till Amanda, så vilket är korrekt???)

För övrigt är jag sjuk. Hosta och hemma från jobbet. Har aldrig haft en så hälsosam månad och vad fick jag för det??? (Har inte heller sparat mkt pengar på att inte dricka alkohol eftersom pencillin och hostmedicin och halstabletter är jäkligt dyrt!)

Never mind, hoppas att ni som läser detta mår bra! (Sara, Lotta, Anna, Danne, Jo, nån mer?)Trevlig helg på er i alla fall.



Kommentarer
Postat av: Sara

Tjenare. Idag ska jag byta min dator... IGEN! jag blir förbannad. L tangentenfungerar inte.

Det heter "ha ett underbart liv!" men sedan har man gjort en ordramsa om det så att man byter plats på "under" alltså "ha ett bart underliv!" det är inte svårare än så.

2006-10-21 @ 11:41:40
Postat av: Sara

Jodå jag tycker det låter bra, men det tyckte jag innan också... Vad var det du hade problem med? Altså varöfr skrev du om det? VAr det något du inte tyckte var tydigt eer vad?

2006-10-21 @ 11:47:57
Postat av: sara

sista inägget skulle vaqra til prepositioner kapitlet

2006-10-21 @ 11:48:25
Postat av: annalivet

sara rara har så rätt, men hur äckligt är det inte. dock är det sånt som helt klart kan stå på ett vykort. om man är ung och liten. liksom.

2006-10-23 @ 22:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0