Nästa steg ... (omslag m.m.)

Utdrag ur e-mail från min förläggare:
___________________________________________________________________________________

"Jag hoppas kunna börja läsning (med pennan i hand) från vecka 46. 
Du får sen ta del av mina kommentarer och köpa / förkasta ändringsförslag.
Därefter monterar jag texten
och så får det gå till korrekturläsning.
Ev. ska du sedan lämna några synpunkter.

Ett omslag ska under tiden födas.  Det känns som att det ska vara i svart och vitt.
Vad tror du?

Jag hoppas kunna presentera material för Isakson&Parson som träffar bokhandelskedjorna i april/maj. Har vi tur kan få de svårflirtade kedjorna att köpa, annars blir det bokhandel för bokhandel."
___________________________________________________________________________________

VAD TROR JAG? Jag tror inte på svartvitt. Har lite tankar om fotomontage... Har t ex en bild på mig själv där jag sitter mitt i misären på Hultsfred och tänkte att man kunde kapa huvudet och bara ha med kroppen upp till näsan typ, så att man inte ser att det är jag och göra det lite suddigt och punkigt.

En annan idé jag hade var att bara ha med ett huvud med hår och panna och ha stämpeltext på pannan "Punkindustriell hårdrockare med attityd"

Skulle vara kul om ni andra har några idéer!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Jag tycker att båda dina ideer låter skitbra. Kan bli skitsnyggt. Den med pannan kan ju vara en svartvit bild och med titeln i nån stark färg (ROSA!!!!) jag vet inte hur bilden från hultsfred ser ut men det låter också coolt... fast när jag tänker på det blir det nog mer "estetiskt" med den där pannan... det symboliserar ju att det är amandas TANKAR som står i boken. och stämpel i pannan är ju skitsnyggt.... har du beskrivit förslagen för dem? om de inte fattar hur bra det är så kan du ju göra en prototyp (eller vad det heter) och VISA dem hur du menar!! do it do it!!!!! åååh vad spännande det är!

2006-11-02 @ 23:47:10
Postat av: Svinto

okej ett annat förslag är att boken ser ut som en anteckningsbok (sån man hade i skolan) eller nåt sånt, det är också snyggt.

eller nån snygg logga på bara, typ en dödskalle på svart bakgrund... fortfarande med titeln i neonrosa :o) I like stuff like that! tänk på att framsidan ska locka till sig läsarna, den ska vara godis för ögat (förlåt menar inte att stressa dig).

eller så kan det vara tidningspapper bakom hela med rubriker som från en tidning fast rubriker från boken, citat och sådant...titeln? SJÄLVFALLET I NEONROSA


fan det skulle vara kul å vara designer! kan göra ett par exempel och skicka till dig :oD bara för skojs skull hihihi

2006-11-02 @ 23:51:10
Postat av: Svinto

Tack tack TACK!
Söta du för kritik och uppmuntran! Jag blev så glad, man behöver verkligen all uppmuntran man kan få speciellt när man inte har en aning om det man gör är nåt att ha över huvudtaget. Jag skickar om din dikt imorgon! Tänk att jag känner en författare :oD Du är såå tuff!

Kram i 1 000-tal!!!!!!

2006-11-03 @ 00:18:41
Postat av: McKagan

Om du har avkapat huvud blir det ju Buckethead-inspirerat!

2006-11-03 @ 07:27:54
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: lotus

grüsse aus berlin. jag tror inte pü svartvitt, men jag tücker däremot att du ska vara med helt, och kanske maskera genom att lüta texten kamouflera? eller en anteckningsboksinspirerad. sü som en dagbok vielleicht? vad spännande! och lüta det som m´kommer inne i boken ocksü ta den designen. bara en tanke.. du für fundera. svartvitt kan ocksü vara en idé eftersom det är lite gammalt ocksü dü. som att det gütt tid liksom!

vi für tänka vidare.

2006-11-04 @ 14:29:41
Postat av: lotus

jag hade inte läst att sara ocksü föreslog anteckningsbok. jag tänkte pü en sün svart med röda kanter. som lite av en dagbok eller sü. jag hade en sün och skrev dagbok/poesi i!

2006-11-04 @ 14:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0