Miljöombyte till nästa bok

Idag fyller Sky (pojkvän) 40 år. Grattis, grattis ifall du nån gång lär dig svenska och läser det här. Istället för ett party eller en dyr present har vi tagit det gemensamma beslutet att spendera några månader i Thailand, troligtvis från och med mars nästa år.

Eftersom jag är en fattig författare kommer jag inte ha råd att resa runt speciellt mycket, utan vi kommer nog att hyra något enkelt hus och bara "vara"... Låter lite för romantiskt även i mina fisköron (om nu fiskar har öron) men min plan är att börja skriva på min nästa bok när jag är där...

Om jag gissar rätt kommer nästa bok att utspelas i Brighton... Så mycket lättare att skriva om en plats och en speciell miljö när man är långt därifrån. Tror inte att jag hade kunnat skriva om Amanda ifall jag var kvar i Sverige. För nära inpå... jag blir i alla fall hämmad och paranoid av att ha människor omkring mig som liknar karaktärer i boken jag skriver...

Så efter Thailand får jag väl åka till Kiruna typ för att kunna skriva om Thailand... ;)

(När jag skrev "Mötet med Malva" (min första roman som blev refuserad) höll jag tillbaka mycket känslor eftersom boken utspelades i Stockholm och jag även bodde där...)

Men inte börja på nytt förrän gammalt är avslutat! Skärp dig, Loi! Nästa vecka måste du ta tag i redigeringen! Fast tänk om jag är trött efter helgen... och sen ska jag till Malmö och och och men men men...

SHUT UP YOU WILL DO IT IN NO TIME AT ALL. YEAH!

Kommentarer
Postat av: Svinto

Todilooo!
Nu sitter jag på tåget upp till Sthlm! Gratis internet :oD Tack för alla kommentarer i gästboken, du är bäst. Har skickat ett brev, ett till kommer strax. Tidningsutklippet var bara en kul grej som mitt öga fastnade på då jag läste tidningen. Kraaam!

2006-11-20 @ 13:19:25
Postat av: annalivet

så det blir en bok till om vår kära amanda? det ser jag fram emot. och den tredje som kommer att utspela sig i thailand...

2006-11-20 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0