Gör en "cover" !

I brist på annan underhållning:

Här är ett tips: (som jag har snott från nån annan, minns ej vem)

1. Leta reda på en av dina favoritböcker

2. Skriv av en bit text som du tycker är speciellt bra

3. Skriv av nästa sida och nästa

4. Förhoppningsvis har du nu kommit in i den författarens/poetens flyt och känner sig inspirerad att fortsätta

5. Gör en cover helt enkelt!

Jag skrev själv av ett par sidor från Margaret Atwoods "Cat's eye" och fick lust att skriva om  barndomsminnen (mer inspiration till mina HÅL/brev till Kim)

Annars känner jag mest för att VÄNDA MIG UTÅT... Var på en poesi/musik-kväll igår som hette Wordplay och framförde min dikt "Everybody's bloody washing". Efter att ha suttit inne kväll efter kväll och knåpat med meningar hit och dit vill jag bara stå på scen... Men jag MÅSTE TA ITU MED DEN SISTA REDIGERINGEN... Oerhört tråkigt bara att gå igenom hela manuset och ändra bindestreck till talstreck. Fast tack för ditt tips "ängelmedhorn" ska prova om det går att ersätta på något vis...

Kommentarer
Postat av: låtta

herre gud. det är klart att jag ska ta med mig en dikt och läsa. på svenska. idag är jag dessutom på bättre humör. du får ursäkta mitt mejl i missmod...
ikväll får du texter. nu ska jag på yoga!

2006-11-15 @ 17:14:31
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Daniel

Se min kommentar på ditt förra inlägg...

2006-11-15 @ 18:24:37
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: annalivet

tack för skrivtipset. det var ju superintressant. ett klart inslag nu på fredag för mig.

2006-11-20 @ 22:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0