Föräldrar och djup

Idag läste jag igenom anteckningarna jag gjort den senaste veckan och markerade viktiga grejer. Funderade över hur jag kan göra Amandas föräldrar djupare. Hennes pappa är bitter för att han inte fick chans att plugga vidare och hennes mamma vill uppleva mer glamour (gå på kändisfester och åka på charterresa)men det blir aldrig av. Är detta djupa problem??? Verkar inte så... men jag vill inte lägga in ett självmord i familjen bara för att det ska bli djupt.

Sky (min boyfriend) kom med ett bra förslag på att göra en person djupare: man kan låta en ytlig karaktär  visa känslor, genom att ge den ett husdjur. Kanske Marie ska få en katt? AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA orkar inte tänka. Har också ångest för att mina föräldrar ska tro att det är dom jag skriver om.

Borde ha jobbat mer med Amanda idag... men har ett poesigig imorgon så jag var tvungen att repa lite.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej.
Jag tycker verkligen du ska beskriva föräldrarnas känslor mer... jag älskar kapitlet (julfest hos mormor???) där pappan går förbi amanda och säger "du är min diamant" jag tycker föräldrarna är väääldigt hårda och oförstående...finns det inte några få gänger då föräldrarna förstår Amanda? Tror också föräldrarnas beteende skulle bli lättare att förstå om man får höra lite mer om deras bakgrund. Annars tycker jag det är bra att de ofta är oförstående för det är så tonåringar kkänner inför sina föräldrar NÄSTAN (men bara nästan) alltid!

2006-08-07 @ 20:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0