Sidbrytning, nytt liv och tacklista...

Yes! Yes! Yes! Nu har jag petat mig igenom hela manuset och bl a ändrat engelska stavningar till svenska (tight- tajt) och lagt till ett och annat kommatecken... bara några få saker att tänka på...

*Jag ska ta bort alla sidbrytningar (eftersom det fuckar upp beroende på olika inställningar) och låta förlaget fixa det (vill ha varje kapitel på nya sida)

*ANGÅENDE SLUTET... förläggaren är fortfarande inte helt nöjd... han skriver  "Kan det inte stå att hon tackar ja till ett nytt liv, som avslutande ord? Eller ...?" Hallå, hallå! Jag vill lämna det öppet... men kanske att jag kan klämma in en mening i sista kapitlet som säger: "Jag skulle göra vad som helst för att börja ett nytt liv, om någon bara ville bjuda in mig"
Vad tycker ni..? (jag gillar så mycket att avsluta med Kims brev och det skulle bli lite löjligt att ha något efter det... eller annat förslag? behöver man VETA vad Amanda gör?)

*Jag får redan nu skriva min tacklista, så att den kommer med i förlagets sista korrekturläsning... (ni vet vilka ni är;)

Imorgon ska jag åka till London och träffa Lotta och gå på en poesigrej! Min debut att stå på scen i London... bäst att köra de dikterna som jag vet är bra!

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Hej, skoj med London! Hoppas ni får skoj! Jag tycker slutet är bra, kanske an du blidka honom med någon enda mening mer då, INNAN brevet... men jag tycker faktiskt inte att det ska vara nåt mer... Man förstår väl redan att hon längtar bort. Men som sagt, om han itne ger sig så får du väl klämma in nån mening! Hehe!

2006-12-03 @ 11:43:57
Postat av: annalivet

håller med sara-svinto. ingen övertydlighet här inte. hoppas london blir häftigt och jag är så avis som sagt.

hugs n luv

2006-12-03 @ 20:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0