Radikala Klipp

Jag har precis läst igenom första halvan av DEL TVÅ. Från kapitlet NYÅRSLÖFTEN till och med kapitlet KVINNLIGA VERSIONEN AV BERT.

Nu är jag lite deppad för jag tyckte att det var tråkigt att läsa och dåligt skrivet. BAJS! BAJS! BAJS!
Funderar på att göra några radikala klipp...

1. För att skapa mer dynamik tänkte jag dela DEL TVÅ i två halvor och kalla första halvan HT 99 och andra halvan (som börjar med marknaden) för VT00

2.  Att göra om vårtermin till hösttermin medför att jag måste tar bort nyårsafton. Tänkte börja med SJU SOM INTE GJORT DET (sex&samlevnadsdagen) och SEN kan det handla om Eddies besök och efterfesten hos Jonte (måste även ta bort alla snöreferenser eftersom det inte är vinter)

3. Tänkte klippa bort hela Stockholmsresan. Författarhuset tyckte inte att den tillförde någonting. Tänkte lösa detta genom att Marie ska åka men Amanda FÅR INTE ÅKA till Sthlm för sina föräldrar och måste stanna hemma. Men Marie köper några coola saker åt henne på Blue Fox.

4. Tänkte avsluta DEL TVÅ med FRIGÖRANDE DANS och börja DEL TRE VT00 med 18-årskalaset och sen kan marknadskapitlet följa direkt efter

5. Tyvärr måste jag ta bort feministdemonstrationen eftersom internationella kvinnodagen inträffar på våren.

Jag kommer alltså ha 4 delar istället för 3.
ETT: HT 98 (börjar med HÅL VÄXER INTE ALLTID IGEN och slutar med NÄR SAKER SLUTAR MITT I)
TVÅ: HT 99 (börjar med SJU SOM INTE GJORT DET och slutar med FRIGÖRANDE DANS)
TRE: VT 00 (börjar med ETT EGET HUS (18-årskalas) och slutar med Hultsfredsfestivalen
FYRA: VT 01 (börjar med LÄMNA FOTSPÅR och slutar med... vet ej än vad jag ska göra med slutet!

Snälla, snälla hjälp mig! Vad tycker ni? Klipper jag för mycket? Ellet för lite ;)?
Är det något annat jag kan till föra? I och med att jag klipper bort så stora bitar som Stockholmsresan finns det ju plats att fördjupa karaktärerna och lägga in mer funderingar... just nu kallar jag alla brev till Kim rätt och slätt för "HÅL".

Kommentarer
Postat av: El Svinto Numero Uno

Jag tycker det later bra, haller med om att Sthlmsresan inte tillfor sa mycket. Forstar anda varfor du ville ha med det...men det behovs inte for att berattelsen... Jag har precis kommit till brighton och sanrt ska jag ga och mota dig pa bibblan...........JAG ALSKAR BRIGHTON!

2006-08-24 @ 16:48:21
URL: http://sotis.se
Postat av: Trondtiril

I found your blog on google. I think your blog is the best :)

2009-10-07 @ 08:25:31
URL: http://trondtiril.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0