Morgonsidor och andra vanor

Förut var jag en person som skrev på kvällarna och nätterna... men nu har morgonen blivit min bästa tid... kanske för att Sky sover och jag är helt för mig själv. Och inga kompisar ringer och stör vid den här tiden heller.

Jag börjar varje morgon med att skriva 6 A5-sidor, om vad som helst för att tömma hjärnan på skit och nattliga drömmar. Sen jobbar jag hårt med boken i 2-3 timmar innan jag börjar jobbet klockan 2. (jag jobbar deltid på ett bibliotek för att ha råd med mat&hyra)

Well, well... det går framåt. Har tagit mig igenom fördjupningen av första delen och exprimenterat med Amandas tankar och känslor i brevform. Funderar på att ta bort tillbakablickarna och bara ha med nutidsbrev. Men jag är väldigt fäst vid Amandas barndomsminnen...  tänker göra två versioner så får jag se vad Författarhuset tycker.

Kommentarer
Postat av: Steve McKagan

Bra att du gör olika versioner som förlaget väljer mellan, men akta dig för att bli en produkt som är styrd av andra. Det handlar om ditt verk, inte bokförlagets.

2006-08-04 @ 19:42:42
Postat av: Svinto

Ja jag tycker också att du borde ha antingen eller. Annars kanske du skulle skriva datum på dem...men det blir också krångligt... Jag gillar mest breven som är skrivna för länge sedan men ibland känns det som de passar in för bra till vad kapitlet kommer handla om så att de därför känns som de är skrivna strax efteråt sakerna i kapitlet inträffat...

brevet om då amanda går vilse i skogen med sin pappa...eller tappar bort honom... ja det brevet förstår jag itne riktigt... :o) sorry hoppas du itne tycker det blir massa kritik nu... alla mina darlings är ju sånt man glömmer berätta om ...

2006-08-07 @ 20:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0