Äpple med mask

Tillbaka från en helt underbar hippifierad festival... gjorde en massa workshops...  bland annat bivax-målning, trummning och en meditation där jag mötte poeten inne i mig. Och den där poeten inne i mig gav mig ett rött glansigt äpple, men när jag skar det mitt itu var det fullt av krälande maskar. Men när jag låtit maskarna kräla ett tag på mina händer upptäckte jag att inuti kärnhuset fanns det en liten röd pärla (en av de pärlorna min dagmamma använde i olika pysselsammanhang)
Det kändes som om det var ett tecken på att jag måste ta itu med det som är obekvämt, ta itu med det som krälar och kryper inuti mig och Amanda. Först då kan ja nå pärlan.

Också genom att kladda med färger och slå på trummor kom jag i kontakt med det barnet jag var innan jag började skolan. Innan jag började jämföra mig med andra... Då allt jag skapade bara var för skojs skull... innan tävlingen kom in i bilden.

Tack igen Svinto-Sara för alla kommentarer. Ska skriva ut första delen och låta den ligga och gro. (och om jag kommer på något kan jag alltid kladda i marginalerna) Ska fundera på om jag kan ta med händelserna från "DET KOMMER INGET SKÖNT"- kapitlet lite senare eller väva in det i "BLÅSER IN I MIN MUN"- kapitlet.

Denna veckan ska jag läsa igenom DEL 2 och fundera över vad jag kan stryka, vad jag kan fördjupa och vad jag kan dramatisera mera.

Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0