Gott Nytt År! - 2013 är ännu orört

 
1 januari var jag för trött för att tänka, men 2 januari tänkte jag desto mer
och grät större delen av dagen, grät för att Svenglish var över.
På grund av projektet så var 2012 mitt mest struktruerade år sen jag gick i skolan.
Jag visste var jag skulle vara varje vecka och dessutom var jag i händerna på den personen jag bodde hos och behövde inte ta så många beslut eftersom jag levde någon annans liv.
 
Nu är det 2013 och här sitter jag helt själv utan planer. Nej, det var en överdrift.
Jag vet ju vad jag ska göra. Jag ska skriva Svenglish-boken, baserat på mitt projekt och medan jag skriver hoppas jag att det ska klarna vad jag ska göra med mitt liv framöver. Jag vet att jag vill skriva och jag vet att jag vill studera men jag vet inte vad och var jag vill studera. Fortfarande står jag med ena foten i de småländska skogarna och den andra foten på stranden i Brighton&Hove.
 
En del av Svenglish-projektet gick ut på att jag ställde 30 frågor till varje person jag bodde hos i hopp om att deras 30 olika (men ibland väldigt lika!) svar på varje fråga skulle hjälpa mig att se mitt liv i nytt ljus. Min plan för bloggen det här året är att diskutera en fråga per vecka och publicera några av svaren (anonymt förstås!). Så håll utkik efter första frågan: Vad skulle du sakna med England/Sverige om du bodde utomlands?
 
FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HEREl
 

P.S. Tårtan på bilden är en vegansk tångromtårta med kavringsbas som nu är en nyårstradition bland mina vänner, bakad med kärlek av "storasyster".

Kommentarer
Postat av: Sara Starkström

WOW! Vad snygg bloggen är! Hur har du gjort? Kul med frågorna i bloggen, och ta det lugnt du kommer igång med skrivandet strax. Året har precis börjat, ingen gör nåt. Än. :) (Det händer ingenting juuuu)

2013-01-04 @ 14:03:30
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: Loi

Tack! Det är en mall man kan välja :=). Håller på att göra om alla mina hemsidor och bloggar istället för att skriva haha men jag loooovar att komma igång på måndag. Välkommen tillbaka till cyberspace förresten. Kraaam

2013-01-05 @ 11:22:36
URL: http://swenglish2012.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0