Svenglish: Vecka21 - Gud = Utomjordingar?

 
I helgen var jag på konferens med Raeliska Rörelsen eftersom förra veckans värd är raelian. Vad är en raelian? De ser ut som du och jag och vill förbättra världen på olika sätt, bland annat genom teknologisk utveckling som kommer att leda till ett arbetsfritt samhälle. Raelianer tror att vi skapades av människor på en annan planet som ligger 25 000 år före oss i utvecklingen.

 

Förutom att vi mediterade, tittade på videoklipp om UFOn och framtida teknologi hade vi väldigt kul. (Se bilden.) Att tävla i stövelkast är inte särskilt högteknologiskt, men raelianerna är så fredliga att de glömde att räkna poäng ...

 

På kvällen gick vi upp för slalombacken för att titta på himlen. Jag såg mitt livs första stjärnfall, och min värd sa att för honom är det inte viktigt att se ett UFO; han tror att de finns där ute i vilket fall som helst, men att utomjordingarna har bättre saker för sig än att flyga förbi jorden hela tiden.

 

Raelianerna tror att det kommer bli möjligt för oss människor att skapa liv, både här på jorden och även på andra planeter i en inte alltför avlägsen framtid. Kanske att jag borde bosätta mig på en annan planet så att jag slipper välja mellan Sverige och England!

 

Klicka här för att läsa mer om Raeliska Rörelsen

 

Klicka här för att läsa mer om Paradism - ett arbetsfritt samhälle

 

FOR MORE INFO ABOUT SWENGLISH (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

 

P.S. Det har redan skapats enklare liv på jorden på konstgjord väg. I maj 2010 skapade en grupp forskare vid J Craig Venter Institute en ny fungerande dna-kod, som introducerades i en cell. D.S.


KÄLLOR

"VENTER CREATES FIRST SYNTHETIC SELF-REPLICATING BACTERIA FROM SCRATCH"

'Artificial life' breakthrough announced by scientists

 

 
 

Kommentarer
Postat av: Daniel

Du är det bästa beviset för att UFOn finns! =)

2012-10-11 @ 20:33:53
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Lollo

aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhh

2012-10-12 @ 10:56:35
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0