Svenglish: Vecka 28 - Det vete Katten om jag klarar det

”Jag kommer bli förvånad om du klarar 30 veckor. Fattar du vad tufft det är?” Det var vad en kompis sa när jag först berättade om Svenglish. Jag har tvivlat vid ett par tillfällen (t ex under vecka 8 då jag bodde i husvagn och fick spysjuka), men jag har aldrig varit så orolig som jag är nu.

 

Med två och en halv vecka kvar börjar saker gå fel. Förra veckans värd ställde in med bara en dags förvaning eftersom hennes barn var sjukt och jag var tvungen att kontakta en person på väntelistan som turligt nog tackade ja till att ta emot mig. Den här veckan har jag haft kattproblem.

 

Min värd bor i en etta med tre katter. Jag är medveten om att jag är lite allergisk, men tänkte att jag testar. Två dagar klarade jag av. Sen blev jag trött på att jag inte kunde andas ordentligt pga av min astma, så vi hade två alternativ: flytta på mig eller flytta på katterna. Som ni kanske vet så har hundar herrar och katter slavar. Och eftersom vi skulle ha varit tvungna att flytta på allt hår också, var det lättare att flytta på mig.

 

Nu är jag tillbaka hos förra veckans värd som var snäll nog att låta mig sova hos honom även om han stör sig på att jag lämnar sockludd överallt och skvätter ner i badrummet. Jag kommer fortfarande skugga ”kattmamman” på dagarna eftersom jag har lovat att hjälpa till med hennes fyrtioårsfest. (Jag tror inte att jag behöver göra gurksmörgåsar som var fallet på födelsedagsfesten vecka 5.)

 

Vad jag gör om tio år står i stjärnorna ... just nu kan jag bara koncentrera mig på att genomföra Svenglish. Det är bara att hoppas att jag klarar av två veckor till! Jag fick precis ett SMS från värd nummer 29: ”Ät vitlök så att du inte blir sjuk till vår galna vecka :D”. Vem sa att svenskar är tråkiga?

 

P.S. Jag älskar katter ... det är så orättvist att de får mig att nysa. Och självklart kan jag inte låta bli att gosa med dem även om jag inte borde ... D.S.

 

FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0