Svenglish: Vecka 26 - Louise på Isen

k

 

Det var inte första gången jag stod på skridskor, men det var första gången jag provade på konståkning, det vill säga hopp och piruetter även om jag inte riktigt kom så långt. Veckans värd är professionell konståkare och jag fick vara med i nybörjargruppen för vuxna som hon är tränare för.

 

Jag är stolt över att jag bara ramlade en gång, men en annan kvinna i gruppen var stolt över att hon hade ramlat två gånger eftersom hon förut hade varit rädd för att ramla överhuvudtaget. För att lära sig måste man vara villig att ta risker och vara beredd på att falla, så nästa gång kanske jag ramlar mera ... Om det blir en nästa gång! Jag tror jag föredrar bandy eller hockey för då får man i alla fall ha på sig ordentlig utrustning med armbågs- och knäskydd.

 

Jag befinner mig i Halmstad som är en sommarstad och även om det inte är badsäsong fick jag se havet. Innan ispasset tog vi en löptur på stranden – inklusive några cross fit-övningar, så mina ben var redan lite ömma. Och på Fredag kväll ska jag få dansa zumba. Jag har inte haft en så här sportig vecka sen Svenglish-vecka11 då jag bodde med en tjej i England som tog med mig både på springrundor och klättring. Efteråt gick vi till puben. Här blir det mest protein-shakes och vitamin-smoothies!

 

Hursomhelst är jag jätteglad att jag fick prova på konståkningen. Genom Svenglish har jag upptäckt att jag känner mig som mest levande när jag provar något nytt och utmanar mig själv hur läskigt det än är.

 

FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE


Kommentarer
Postat av: Sara Starkström

Clatschig rubbe!

2012-11-20 @ 17:31:00
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0