Svenglish: VeckaX- Snakebite



Jag frågar alla jag bor hos vilken deras favoritdrink är och hittills är ale och rödvin de mest populära dryckerna, men udda favoriter som Bloody Mary och Prosecco har också kommit upp bland svaren.

Min egen favoritdrink är Snakebite & Black (hälften öl, hälften torr cider toppat med outspädd svartvinbärssaft). Vissa pubar vägrar att servera Snakebite då de är rädda för att folk blir för fulla eftersom drinken smakar som saft. Jag har aldrig lyckats beställa Snakebite i Sverige ...

Den här veckan har jag en paus från Svenglish och kan dricka vad jag vill eftersom jag i vanliga fall försöker dricka vad min värd dricker (eller inte dricker.) De bästa ställena för Snakebite i Brighton är Caroline of Brunswick, Prince Albert och Hobgoblin.

FOR MORE INFO (IN ENGLISH) PLEASE CLICK HERE

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag har lyckats i Sverige! :-)

2012-05-19 @ 08:25:23
URL: http://stevemckagan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0