Svenglish: Vecka2 - Green Tea & The Sea



Jag är inte i Kina, men har just flyttat in hos min andra Svengelska värd och jag var väldigt glad över att jag fick grönt te när jag anlände. Efter en veckas försök att vänja mig vid rött te på förra stället jag bodde, har jag insett att jag inte kan leva utan grönt te.

En annan grej jag saknade förra veckan var havet. Man kan inte se det eller känna doften från Preston. Där jag bor nu, i Brunswich Square, har jag havsutsikt!

Det är lustigt att jag lär mig lika mycket om mig själv som jag lär mig om andra människor genom detta projektet. Jag försöker gå ifrån mina egna vanor och till viss del ta på mig andra folks vanor, och det är så jag får reda på vad jag saknar och inte saknar med mitt "gamla" liv. Det känns redan längesen jag var en författare som bodde i Hove och jobbade deltid på biblioteket.

p.s. Ingen heltäckningsmatta på toan! d.s.


FOR MORE INFO (IN ENGLISH) CLICK HERE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0